8 mai 2024
ActualitateUn brand oneștean a bătut la vânzări marca Oreo

Un brand oneștean a bătut la vânzări marca Oreo

Croco, brand românesc produs la Oneşti (judeţul Bacău) s-a clasat anul trecut pe primul loc în topul celor mai vândute mărci de biscuţi dulci, o piaţă care depăşeşte 1,6 mld. lei anual, conform datelor companiei de cercetare Euromonitor, informează Business Magazin. Astfel, această categorie rămâne una în care bran­durile locale mai au un cuvânt de spus în contextul în care seg­mentul biscuiţilor şi al dulciurilor în general este inundat de branduri străine. Conform datelor de pe site-ul Croco, producătorul are o cotă de piaţă de 9% pe segmentul biscuiţilor cu cremă.

Croco este o afacere românească pusă pe picioare de antreprenorul Damian Mereu. Al doilea loc în clasamentul celor mai vândute branduri de biscuiţi dulci este Oreo, al gigantului Mondelez, potrivit Euromonitor. Podiumul este completat de un alt brand românesc-Alfers, produs de compania Alka.

Producătorul Alfers are două fabrici, una la Bucureşti şi una la Ploieşti, cea de-a doua fiind cea mai nouă investiţie a companiei. La Ploieşti, Alka produce snackuri sărate, conform ultimelor date. Pe de altă parte, Mondelez, care deţine brandurile Milka, Poiana şi Oreo, deţine o unitate de producţie în România după ce a preluat Chipita Global, unul dintre cei mai mari producători de croissante din Europa Centrală şi de Est. Mondelez mai are în top cinci cele mai vândute branduri de biscuiţi şi Milka. Un alt jucător care apare în top cinci este Roshen, produs de compania cu acelaşi nume controlată de miliardarul ucrainean Petro Poroşenk.



Citiți integral pe Business Magazin

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri