30 aprilie 2024
ContrasensUn accident mai ceva ca un atentat

Un accident mai ceva ca un atentat

Prăbușirea podului din Baltimore a adăugat un alt nivel de complexitate și dificultate la situația deja tensionată din port. Acest pod a fost, înainte de prăbușirea sa tragică, parte a celui de-al doilea cel mai aglomerat drum de materiale periculoase din Statele Unite. Această prăbușire nu numai că a blocat traficul rutier și a creat disconfort în transportul de bunuri, dar și-a pus amprenta asupra infrastructurii de transport naval.

Dezastrul ce se desfășoară în apele portului Baltimore atinge proporții alarmante, aducând în prim-plan consecințele complexe și insuficient anticipate ale unei serii de evenimente nefericite: blocajul naval care afectează logisticile militare americane.

Potrivit National Transportation Safety Board (NTSB), nava-container Dali transporta 56 de containere cu mărfuri periculoase, dintre care unele au fost avariate în timpul accidentului. Președintele NTSB, Jennifer Homendy, a subliniat că aproximativ 764 de tone de materiale periculoase din clasa 9, majoritatea corozive și inflamabile, inclusiv baterii litiu-ion, sunt acum scufundate în apele portului Baltimore. Cu promisiunea unui raport preliminar în următoarele săptămâni, rămâne de văzut care vor fi impacturile poluării asupra râului Patapsco în următoarea perioadă.

Însă, problema devine și mai acută atunci când privim spre logistica militară. Conform informațiilor furnizate de The War Zone, două nave de marfă rapide din clasa Algol, SS Antares și SS Denebola, sunt blocate în portul Baltimore și sunt parte a Forței de Rezervă Ready. Această forță, un subset al Flotei Rezervei de Apărare Națională (NDRF), este esențială pentru desfășurarea rapidă a forțelor militare americane în conflictele de peste mări.

Antares și Denebola reprezintă un sfert din totalul navelor din această clasă disponibile în Statele Unite, iar alte doua nave ale flotei RRF, cargourile MV Cape Washington și MV Gary I. Gordon, sunt, de asemenea, blocate în Baltimore. Toate navele RRF rămase în port sunt clasificate ca ROS-5, ceea ce presupune că trebuie să fie gata să plece în cel mult cinci zile de la primirea ordinului de activare.

Blocarea acestor nave în portul Baltimore ridică preocupări serioase în ceea ce privește capacitatea de răspuns și mobilizare a forțelor militare americane în caz de nevoie.

Având în vedere proporțiile și impactul devastator al acestei crize, devine tot mai dificil să privim evenimentele ca pe simpli accidente. Există o serie de speculații și întrebări legate de modul în care aceste evenimente s-au desfășurat și de potențialele motive sau neglijențe care au contribuit la ele.

spot_img

Alte titluri

spot_img

Ultimele știri