Cea mai mare unitate spitalicească din Bacău intenționează să revoluționeze calitatea actului medical și a îngrijirilor acordate pacienților. Conducerea unității a făcut protocoale pentru fiecare tip de activitate desfășurată, protocoale prin care salariații au indicații cum să procedeze în diferite situații, de la efectuarea unei operații până la curățenie, mâncare sau accesul la informațiile medicale ale pacienților.

„Din acest moment avem doi ani, până la reacreditarea ANMCS din 2020, pentru ca aceste protocoale, pe care fiecare salariat a semnat de luare la cunoștință, să fie implementate. Ne dorim așadar să nu fie vorba doar de hârtii, ci de pus în practică fiecare procedură și protocol de lucru. Și avem la dispoziție doi ani ca să vedem o îmbunătățire a calității muncii noastre si a calității îngrijirilor pe care le acordăm pacienților”, a declarat Adrian Popa, managerul Spitalului Județean de Urgență (SJU) Bacău.

Ba, mai mult, a fost certificată și munca personalului nemedical, respectiv angajații care alcătuiesc nucleul administrativ al unității. Adică recertificarea blocului alimentar, certificarea îngrijirilor medicale, a managementului mediului și securizarea informațiilor cu privire la datele pacienților.

„Vorbim despre un sistem de calitate integrat care va privi de acestă dată nu doar pacientul, ci și îngrijirile acordate și salariații. Sunt standarde de sănătate și securitate a personalului de exemplu care trebuie respectate în egală masură cu cele ale pacientului. Sunt salariați expuși la diverse riscuri de la manipularea unor deșeuri sau substanțe până la expunerea fizică în fața unor pacienți cu diferite afecțiuni. La aceste riscuri se adaugă stresul profesional la secțiile cu impact mare cum e Unitatea de Primiri Urgențe, stres care a fost identificat în urma cercetărilor efectuate de noi înainte de a face procedurile”, a declarat și Roxana Murariu, consilier pe procesul de acreditare-certificare a SJU Bacău.

Un domeniu care a fost standardizat este și cel al calității îngrijirilor medicale acordate pacienților. Managerul SJU a declarat că din momentul în care aceste proceduri și protocoale au fost însușite de salariați, exigența față de calitatea muncii lor va crește.

„Voi avea toleranță zero cu privire la atitudinea față de pacienți și față de curățenie. Eu sper ca deja s-a observat că de câteva luni a crescut și calitatea mâncării pe care o servim, bine, acolo unde servim mâncarea la regim normal, care are mai mult gust pentru că este sărată, dar s-a îmbunătățit și diversificat meniul. Intenționăm ca în câteva luni să oferim masa pacienților în recipiente sigilate din bucătărie, tocmai pentru a ne alinia la standarde de securitate alimentară mai ridicate decât cele pe care le avem acum”, a mai spus Adrian Popa.

Implemetarea acestor măsuri este monitorizată permanent astfel încât, în doi ani să se poată vedea și o schimbare a mentalității personalului medical. „Salariații trebuie să înțeleagă că nu mai poate nimeni să lucreze după ureche. De la infirmier până la medicul șef, toată lumea trebuie să se alinieze la aceste standarde. Am găsit soluții și am făcut proceduri inclusiv pentru securitatea informației datelor medicale astfel încât să existe parole de acces pentru tot personalul autorizat astfel încât să știm oricând cine a avut acces în sistem”, a spus și Gabriel Drug, șeful Serviciului de Management al Calității în SJU Bacău.

Conducerea SJU este convinsă că până se va reacredita unitatea spitalicească la ANMCS și mentalitatea salariaților cu privire la atenția față de pacienți se va schimba. Conducerea spitalului crede că salariații vor înțelege că pacienții sunt plătitori de asigurări de sănătate și că pot avea pretenții la acte medicale și îngrijri de calitate la fel orice cumpărător al unui serviciu.

Alte articole