Tuningul, dincolo de abtibilduri si geamuri fumurii

Cam toata lumea crede ca stie cum se face tuning la o masina. Ii pui jante cat mai late, tai arcurile, bagi un chip si niste geamuri fumurii, un filtru de aer, o muzica adevarata cu trei amplificatoare si subwoofer, ii mai tragi vreo cinci stickere si cam atat. Multi sunt si cei care cunosc pericolele la care se expun apeland la astfel de pseudoimbunatatiri ale autovehicolului. Din fericire pentru ei, legislatia din Romania, potrivit datelor furnizate de unul din reprezentantii ACR Bacau, este destul de permisiva. Depistarea sau sanctionarea contraventionala a eventualelor excese este lasata la latitudinea agentilor aflati pe teren. Activitatea de tuning poate fi definita succint astfel: accesorizare in functie de gusturi. Principalele categorii de accesorii la care posesorii de automobile apeleaza frecvent pot fi impartite in utile si inutile.

Taximetristii si copiii

de bani gata

sunt clienti fideli

Marius Despa, patronul unei firme din Bacau specializate in prestarea de servicii de tuning, afirma ca bacauanii se dau in vant in special dupa jantele din aliaj usor, cu pneuri de talie cat mai joasa, geamurile fumurii, abtibildurile “tribale&#8221, stopurile cu LED-uri si alte accesorii pentru farurile masinii (“pleoape&#8221, stopuri colorate, etc.). “Dintre toate aceste elemente de tuning doar jantele isi justifica amplasarea lor pe o masina, din punctul de vedere al utilitatii, care amelioreaza performantele de franare si imbunatatesc motricitatea&#8221. Cei care apeleaza la astfel de sevicii sunt, conform lui Despa taximetristii si “copiii de bani gata&#8221. Daca taximetristii nu doresc decat sa aiba geamuri fumurii si niste faruri colorate, din partea celorlalti cererea est mult mai scumpa. Pentru a se proteja impotriva eventualelor amenzi, geamurile nu le imbraca cu folie 3M ci le ionizeaza, intrucat astfel sunt mai dificil de sesizat daca sunt asa din productie sau nu. Un alt element pentru care ei ar cheltui oricat sunt scaunele sport, ele reprezentand principalul factor care modifica aspectul interior al masinii iar sprijinul lateral pe care acestea il ofera este deosebit de util pe virajele abordate in forta.

Masinile sunt

&#8222tunate” dupa modele din Occident

Intrucat caroseriile de serie sunt relativ inalte, din mai multe motive (sa nu loveasca bordurile, sa existe loc pentru montarea lanturilor de iarna pentru pneuri, etc), multi cumparatori doresc ca masinile lor sa fie mai joase, sa aiba un look mai aspectuos si sa beneficieze de un comportament rutier mai direct, mai incisiv. Pentru ca aceste obiective sa fie atinse, la atelierele specializate se aplica unele kituri de suspensie, se inlocuiesc amortizoarele si se regleaza paralelismul rotilor. La astfel de servicii a apelat si Tiberiu Gurlui, care are trei masini, dintre care doua au modificari aproape pe toata linia. “Am fost in Italia 7 ani si mi-am tunat prima masina dupa modelul celor de acolo. Acum am vazut chiar si Dacii cu tot felul de desene pe ele&#8221.

Scris de Cristian MIHAILA



PUBLICITATE