-Domnule Sechelariu aveți pregătirea unui om politic, ați demonstrat că se poate, ați inițiat proiecte importante pe care le-ați finalizat în mare parte, mai puțin Centura Bacăului care a fost abia acum terminată, deși dvs. în 2003 ați inițiat proiectul și ați prevăzut necesitatea acesteia. Cum vedeți din punct de vedere strategic, dezvoltarea economică a orașului?

– În alte orașe, am mai spus-o, s-a reușit o dezvoltare economică de tip occidental, la Bacău deși pornisem bine, am decăzut mult, iar de creștere economică nu putem vorbi. Asta se vede în tot orașul. Cred că regresul economic al orașului se cauzează în principal ORGOLIILOR ȘI DISPUTELOR ÎNTRE PARTIDE, CARE PUN INTERESELE DE PARTID ÎNAINTEA CETĂȚEANULUI. Aceste dispute le vedem zilnic, când partidele arată cu degetul unul spre altul. Rezultatele se văd. Vedem un spital finalizat parțial în 14 ani care nu poate fi utilizat, tronson de centură terminat care nu poate fi utilizat… etc. UN LUCRU E CLAR: DISPUTELE ORGOLIOASE ÎNTRE PARTIDE NU FAC BINE NICI CETĂȚENILOR, NICI PARTIDELOR. DIN ACESTE MOTIVE, UN PRIMAR INDEPENDENT, FĂRĂ COMENZI, FĂRĂ INTERESE DE PARTID, AR FI CEL MAI POTRIVIT LA ACESTE VREMURI. CRED CĂ TOT CE ESTE ÎN FOLOSUL CETĂȚEANULUI TREBUIE PROMOVAT IMEDIAT.

  Vedeți dvs. strategia de dezvoltare economică, comportă aspecte pe termen scurt, mediu și lung. Pe termen scurt ar trebui accesate imediat două componente strategice:

1. Ce trebuie făcut să dezvolți economic orașul.

2. Cum faci ca primar ca teoria să devină realitate.

 

1. Ce trebuie făcut să dezvolți economic orașul:

  Este ușor de înțeles, vedeți dumneavoastră, Germania în anul 1989 când a preluat DDR –ul primul lucru pe care l-au făcut, au construit autostrăzi. Polonia, după 1989 la fel.

  Au trecut 30 ani și noi tot nu am înțeles că INFRASTRUCTURA ESTE FOARTE IMPORTANTĂ ÎN DEZVOLTAREA ECONOMICĂ ȘI SOCIALĂ. INDUSTRIILE, COMERȚUL, TURISMUL SE DEZVOLTĂ DOAR UNDE ESTE INFRASTRUCTURĂ.

Uitați cum gândesc eu dezvoltarea economică a Bacăului: Ca să dezvoltăm infrastructura, TREBUIE CONSTRUITE AUTOSTRADA IAȘI –BACĂU – BRAȘOV și AUTOSTRADA BUCUREȘTI- BACĂU– SUCEAVA. DOUĂ DIRECȚII: EST- VEST ȘI NORD -SUD.

  CELE DOUĂ AUTOSTRĂZI SE VOR INTERSECTA ÎN BACĂU, CARE DEVINE NODUL DE TRANSPORT CEL MAI IMPORTANT DIN MOLDOVA. TREBUIE VALORIFICATĂ POZIȚIA GEOGRAFICĂ CENTRALĂ A BACĂULUI ÎN MOLDOVA.

-Mărfurile din portul Constanța care vin din China, din Asia Mică, Turcia etc. pe direcția (nord –sud) spre Berlin, Varșovia reprezintă o rută de mare interes pentru toți.

  – Cealaltă rută spre Occident (est –vest), interesul devine mai mare, schimburile economice sunt mai atractive.

  Să exemplific de ce este importantă infrastructura: firma MERCEDES CU ANI ÎN URMĂ A REFUZAT SĂ INVESTEASCĂ ÎN ROMÂNIA DEȘI AR FI DORIT, DEOARECE NU AVEAM INFRASTRUCTURĂ, VOLKSWAGEN LA FEL ȘI MULTE ALTELE. DECI INVESTITORII AU NEVOIE DE INFRASTRUCTURĂ și nu numai ei. LIPSA AUTOSTRĂZILOR A GENERAT INDIRECT PLECAREA FORȚEI DE MUNCĂ DIN ȚARĂ, către locurile de muncă mai bine plătite. Foarte bine puteau să vină companiile la noi în zonă, cele care își doreau asta și ar fi folosit forța noastră de muncă calificată, însă NU SUNT AUTOSTRĂZI și nu au mai venit.

Noi, după 30 de ani am început să deschidem ochii. Blaj, un orășel foarte mic, acum lângă autostradă, deține Fabrica BOSCH cu 5000 de angajați. Zona s-a dezvoltat foarte mult. Locuri de muncă foarte bine plătite, orașel occidental. Ca urmare a dezvoltării economice puternice, în Cluj valorile proprietăților au crescut de câteva ori. Un apartament începe de la prețul de 80.000 euro în Cluj, iar în Bacău de la 30.000 euro. Deci DEZVOLTÂND ECONOMIC ZONA, NE CRESC VALORIC ȘI PROPRIETĂȚILE. ALTE ORAȘE AU REUȘIT.

  Antreprenorii actuali își pot mări afacerile considerabil. Salariile vor crește substanțial dar în primul rând CALITATEA VIEȚII.

  Construind aceste două autostrăzi, se vor dezvolta foarte foarte mult: transporturile, logistica de depozitare, serviciile, unitățile de producție de componente și subansamble și nu numai. Investitorii vor putea ajunge la noi rapid, mai ales că avem și un aeroport modern. Normal că și turismul va lua amploare pe meleagurile noastre, TOATĂ ECONOMIA ZONEI VA BENEFICIA DE O CREȘTERE SUBSTANȚIALĂ. Implicit locurile de muncă bine plătite vor fi numeroase.

2.Cum faci ca primar INDEPENDENT ca această teorie să devină realitate?

  Plec de la premiza ÎN ACEST PROIECT SĂ CONVOC ȘI SĂ IMPLIC CÂT MAI MULȚI OAMENI POLITICI DIN TOATE PARTIDELE, CARE SUNT BENEFICIARI DIRECȚI SAU INDIRECȚI ȘI POT SUSȚINE PROIECTUL. NU TREBUIE SĂ RATĂM FINANȚAREA NERAMBURSABILĂ. UN PRIMAR INDEPENDENT POATE FACE ASTA .

  Proiectul va cuprinde o rețea de transport cum am explicat MAI SUS dar și completată cu DRUMURI EXPRESS pentru Botoșani, Vaslui, Galați. Pentru acest lucru antrenăm în proiect politicienii din: IAȘI, FOCȘANI, SUCEAVA, ROMAN, BRAȘOV.

  Gândiți-vă câți deputați, senatori, primari, pot susține un asemenea PROIECT BENEFIC PENTRU TOATĂ MOLDOVA în Parlament. FIIND MULȚI LA NUMĂR ȘI INTERESAȚI DIRECT, VOR SUSȚINE 100% ACEST PROIECT, CARE ARE MARI ȘANSE DE REUȘITĂ.

  După 30 de ani, sper și cred că nu trebuie să întârziem începerea acestui proiect. SUNT CONVINS CĂ NUMAI UN PRIMAR INDEPENDENT POATE MEDIA CU SUCCES, FĂRĂ INTERESE DE PARTID, PENTRU REALIZAREA ACESTUI PROIECT DE IMPORTANȚĂ STRATEGICĂ ȘI ECONOMICĂ.

 

 

 



PUBLICITATE