27 aprilie 2024
ActualitateSergiu Sechelariu: Ce am spus acum patru ani se confirmă azi

Sergiu Sechelariu: Ce am spus acum patru ani se confirmă azi

Reporter: – Bună ziua, D-le Sergiu Sechelariu, din păcate vedem că Bacăul nu evoluează pe nici un plan. În urmă cu patru ani ați făcut câteva afirmații legate de această stagnare. Ce părere aveți azi?

Sergiu Sechelariu: – Da, așa este. Acum patru ani am spus clar de ce nu vom merge în direcția bună. Azi voi spune din nou și voi repeta încontinuu până mă voi face auzit de către politicieni dar mai ales de băcăuanii mei, care meritau mult mai multă atenție și interes. Vedeți dumneavoastră, dacă privim la conaționalii noștri ardeleni cum se dezvoltă orașele lor ne dăm seama că se măresc considerabil diferențele dintre Ardeal și Moldova. În timp ce noi în Bacău încercăm să ne desprindem din sărăcie și mediocritate urbană, peste Carpați lucrurile evoluează spectaculos. Ardealul se conectează complet la Europa Centrală prin autostrăzi, iar Moldova încă nu se poate conecta nici măcar cu restul zonelor din România. La acest moment nu suntem conectați cum ar trebui nici cu Capitala. În Ardeal se lucrează intens autostrăzile care închid axele spre Europa respectiv, Târgu Mureș-Borș și Sibiu-Nădlac. În Moldova se observă încetineală maximă combinată cu erori decizionale. Autostrada mult mediatizată A8 Iași – Tg Mureș, care ar trebui să ne lege de Ardeal, stă încă în studii și evaluări politicianiste. Lucrările stagnează și perspectiva este sumbră. Am mai spus-o, dificultatea și valoarea investiției ne va face ca noi moldovenii să așteptăm mult timp până se va finaliza A8, cel puțin 20 ani.

– Așa este în 4 ani de când ați precizat acestea observăm că nu prea s-a înaintat mai cu nimic în acest sens. Ce este de făcut?



– Soluția era la îndemâna politicienilor moldoveni, dacă aceștia m-ar fi luat în calcul ca și cunoscător și ar fi ținut cont de ceea ce am mai spus și susțin. Trebuie urgentată realizarea autostrăzii A13 Bacău-Brașov care este mult mai accesibilă din punct de vedere constructiv și mult mai puțin costisitoare. Politicienii băcăuani susținuți de cei cu interese similare ca cei din Vrancea, Vaslui, Galați, Iași, Neamț ar fi trebuit să se, „bată” și să convingă factorii decidenți, cu studii reale, cu argumente economice, clare, evidente. Acum am fi putut circula pe această autostrada A13. Mai mult, situația conflictuală din Ucraina ne avantajează să solicităm fonduri urgente. Este important să unim Ardealul cu Moldova cât mai repede. Este vital să faci parte cât mai repede dintr-un spațiu integrat, asimilat civilizației vestice, cu Ardeal, Ungaria, Germania, Austria, Cehia, Slovacia și Nordul Italiei. Să nu mai existe nici o discontinuitate de infrastructură, de calitate a vieții și de modernitate. Pentru asta trebuie să militeze toți politicienii mai ales cei moldoveni. În 2030 Transilvania arăta ca o altă țară, o regiune dezvoltată, cu parcuri industriale, cu autostrăzi, cu căi ferate pe care mărfurile vor circula cu 160 km/h, cu stadioane moderne, săli pentru concerte, cu stațiuni de schi şi orașe reabilitate şi dotate cu toate facilitățile lumii occidentale. Centuri ocolitoare, metrou, cartiere aerisite, hub-uri tehnologice, universități şi resursă umană de mare calitate. În timp ce noi încă ne chinuim să facem trotuare, să vopsim piste de biciclete, să aducem apă în toate casele și  mai trebuie să fim si mulțumiți. Planul de dezvoltare urbană ar trebui cel puțin să-l urmeze pe cel din Ardeal. Ca să fiu mai explicit, voi arăta care sunt investițiile de anvergură ale ardelenilor, poate politicienii cât și alegătorii noștri se vor arăta mai responsabili, față de viitorul orașului nostru, acționând ca atare.

  1. Oradea şi Cluj au realizat turbine pe gaz cu cogenerare, prin fonduri europene. Bacăul zero în acest domeniu.
  2. Drum expres Oradea-Arad 2,3 miliarde de euro.

Ultimul drum important reabilitat pentru Bacău a fost în 2002 când lucram în Minister iar la solicitarea mea am obținut finanțarea necesară și l-am realizat în doi ani. De atunci zero drumuri importante pentru Bacău. Trebuie să menționez centura Bacăului, proiect care l-am lăsat în derulare și s-a executat după aproape 20 ani .

  1. Centura Cluj – 350 milioane de euro
  2. Metrou Cluj – 1,9 miliarde de euro

5.Calea ferată Oradea-Cluj – 1,5 miliarde de euro

6.Pasaje şi centuri în jurul Oradei şi în toate nodurile județene

Cum au luat ardelenii toate miliardele acestea în 3-4 ani?

Simplu, POLITICIENII AU FOST ALEȘI PE PRINCIPII COMPETENȚĂ ȘI AU ÎNȚELES CĂ TREBUIE SĂ SE SUSȚINĂ RECIPROC. EI CUNOSC CE ÎNSEAMNĂ O DEZVOLTARE URBANĂ ȘI CÂT DE IMPORTANTĂ ESTE INFRASTRUCTURA.

Noi la Bacău am ajuns codași la investiții. Pierdem finanțări aprobate, ne milogim pentru un stadion care nici măcar la nivel de promisiune nu este încă. Începem o Sala Polivalentă și o abandonăm vreo 10 ani. Ne dorim să ne legăm cu autostrăzi din Europa prin Ardeal, dar tot, „mai la vară“ se promite, adică nu se știe dacă nepoții noștri o vor vedea. Ne lăudăm ca avem apă potabilă în fiecare locuință dar tot incertitudine și asta. Abia reușim să facem trotuare ca apoi imediat să le demolăm pentru alte lucrări .Nu așa se face administrație cu bani mulți si aceștia irosiți aiurea.

Ar trebui să înțelegem că noi ne decidem viitorul dar numai cu oameni competenți și de bună credință. Concluzia este una clară, nu poți să vii primar să înveți pe banii, pe timpul nostru ce trebuie să faci, apoi să spui că nu ai știut cum se face. Am pierdut patru ani și suntem tot fără stadion, tot fără sala polivalentă, tot fără autostrăzi, tot fără apă în toate casele. Nu e permis ca un obiectiv în Bacău să se construiască în 20 ani, iar în Ardeal de 5 ori mai repede. Or fi ardelenii mai înceți dar au realizări considerabile mai rapide ca noi. Sper ca electoratul să decidă viitorul orașului, alegând pe cei care au bună credință, care au cunoștințele și experiența necesară.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri