Noul an şcolar a început cu atmosfera specifică fiecărui nou pas în marea aventură a cunoaşterii. Milioane de copii deschid clasele proaspăt igienizate, multe refăcute total, cu mobilier nou, cu laboratoare dotate la cel mai înalt nivel, altele, mai ales în mediul rural sunt, din păcate, aşa cum le-au lăsat în iunie, la închiderea cursurilor.

Sunt semne îmbucurătoare că se intră în normalitate, s-a observat o mai mare responsabilitate din partea administraţiilor locale, a inspectoratelor şcolare şi ministerului de resort pentru o mai bună acoperire a catedrelor cu profesori şi învăţători calificaţi, în judeţul Bacău situaţia este mult mai bună faţă de anul trecut, doar câteva zeci de catedre sunt în dificultate, însă zilele acestea, s-a spus, în cea mai mare parte vor fi rezolvate. Pe parcursul verii, elevii merituoşi au fost răsplătiţi pentru efortul lor de a se situa la înălţime, la Evaluarea Naţioanlă, la Bacalaureat sau olimpiadele şcolare naţionale şi internaţionale, ceea ce constituie un stimulent important pentru a continua. La fel ca în anii trecuţi, se acordă în continuare sprijin financiar pentru copiii de la grădiniţe, pentru elevii care provin din familii sărace, dar și pentru cei care au ales să urmeze şcoli profesionale.

Statul, după puterile lui, face eforturi mari, foarte mari, pentru a-i susţine în demersul lor educativ, pentru reducerea abandonului şcolar, care înregistrează, din păcate, cifre îngrijorătoare, după cum arată statisticile oficiale. În multe localităţi rurale grupurile sociale au fost modernizate, odată cu introducerea apei potabile în acele localităţi, însă investiţiile în acest sector nu sunt suficiente.
Dacă am vorbit de responsabilitate, cred că ar trebui să fie transferată şi în rândul elevilor, a cadrelor didactice, astfel ca efortul general să se conjuge unitar şi cu un singur scop: o şcoală românească matură, eficientă, responsabilă, de calitate.