Luna viitoare, este programat să fie emise ordinele de începere a lucrărilor pe loturile 1 și 2 de pe tronsonul Ploiești – Buzău a Autostrăzii Moldovei – A 7 care va lega municipiul Ploiești de orașul Pașcani. Deciza apare după ce, la începutul săptămânii, Curtea de Apel București a amânat pentru luni, 11 iulie 2022, hotărârea finală în privința lotului 3 de pe Autostrada A 7.

„Se așteaptă ca, în câteva săptămâni, să fie anunțate rezultatele la cele patru loturi de pe tronsonul Buzău – Focşani. Asta dacă nu intervin alte neprevăzute. Să sperăm că, până în august 2022, vom avea un rezultat din partea Comisiei de Evaluare. În acest moment, sunt pe ultima sută de metri finalizarea caietelor de sarcini pentru tronsoanele Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani”, a anunțat Cătălin Urtoi, consilierul ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu. Se dorește ca, până la sfârșitul lunii, să înceapă licitațiile deschise pe aceste tronsoane. Reamintim că, la începutul lunii iunie, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, semnase pimele două contracte pentru Autostrada Moldovei – A7. Astfel, un contract vizează construcţia a 63 de kilometri aferenți tronsonului Ploieşti – Buzău, iar celălalt, lotul 2 Mizil – Pietroasele, de 28 de kilometri. Autostrada Moldovei A7 va avea în total aproape 440 de kilometri, de la Ploieşti până la Siret, la graniţa cu Ucraina.
1.700 de angajați, la autostrada Focșani – Bacău



Potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern, privind „Autostrada Focșani – Bacău“, făcut public de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), la investiția în acest segment de drum de circa 95,9 de km (ca parte din Autostrada Moldovei – A7), vor fi angajați circa 1.700 de muncitori și specialiști. Valoarea totală a investiției este de 10,51 miliarde de lei, inclusiv TVA, din care costul construcției este de 9,06 miliarde de lei, inclusiv TVA. Traseul autostrăzii străbate județele Vrancea și Bacău, trecând prin localitățile Adjud, Mărășești, Panciu, Vânători, Garoafa, Bolotești, Tifești, Movilița, Pufești și Ruginești, apoi prin Sascut, Valea Seacă, Orbeni, Parava, Răcăciuni, Cleja, Faraoani și Nicolae Bălcescu.

Autostrada Focșani – Bacău va avea trei tronsoane: tronsonul 1 (km 0+000 – km 35+600), între Focșani (Autostrada Buzău – Focșani) și Domnești Târg – lungime 35,60 km, tronsonul 2 (km 35+600 – km 74+380), între Domnești Târg și Răcăciuni – lungime 38,78 km și tronsonul 3 (km 74+380 – km 95+902,35), între Răcăciuni și Municipiul Bacău – lungime 24,522 km. Necesitatea construirii autostrăzii care va lega județele Vrancea și Bacău este determinată și de faptul că, în prezent, legătura dintre municipiile Focșani și Bacău se realizează prin DN 2, considerat drum european (E85), cu o singură bandă pe sens, unde se produc cele mai multe accidente din această zonă, majoritatea mortale. În plus, drumul național trece, în general, prin localități, limitând, astfel, viteza de croazieră la 50 km/h.

Abonați-vă la canalul Telegram Deșteptarea pentru a primi știri necenzurate de "standardele comunității"
PUBLICITATE