Deputatul USR-PLUS Cristian Ichim, împreună cu viceprimarul Cristian Ghingheș, a susținut vineri, 7 mai, la sediul cabinetului său parlamentar de pe str. Banca Națională, o conferință de presă, subiectul întâlnirii fiind infrastructura de transport ce vizează județul Bacău, respectiv transportul local din municipiul Bacău.

După ce a subliniat importanța dezvoltării economice a Bacăului și a regiunii, în general, deputatul băcăuan a început prin a explica faptul că în curând va începe construcția primului tronson din construcției a autostrăzii A7 care va lega capitala de Moldova. Ichim consideră că în spațiul public circulă niște informații care nu sunt adevărate așa că a considerat că trebuiesc lămurite problemele.

„Este foarte important, mai ales pentru noi, să înțelegem de ce A7 este prinsă în PNDR și de ce A13 nu este prinsă. Nu pentru că nu dorim să avem și autostrada Bacău-Brașov. Pentru noi ar fi foarte important de a dezvolta partea de sud-vest a județului, zona Onești, Valea Muntelui, dar, trebuie să respectăm anumite proceduri și termene. Proiectul autostrăzii A7 este un proiect matur. Proiectul A13 încă nu poate fi prins deoarece nu a ajuns la maturitatea necesară”, a explicat deputatul Cristian Ichim, care a precizat că A7 are toată documentația și este împărțită în tronsoane și speră ca în acest an toate tronsoanele să intre în licitație iar în următorii trei-patru ani să avem autostradă de la București până în nordul țării.

Cristian Ichim, care este și vicepreședinte la Comisia Transporturi a Camerei Deputaților, a pomenit și de alte investiții în infrastructura județului Bacău, vorbind de două poduri, unul la Onești și unul la Ștefan cel Mare, o investiție de 2 milioane de lei, dar și despre un pod la Fierăstru-Oituz. În discuție a intrat și drumul expres ce ar trebui să lege Bacăul de Piatra Neamț, acolo unde s-a trecut la o analiză. Există în acest caz două trasee și, speră Cristian Ichim, în doi-trei ani să avem și acest drum expres.

„Ce trebuie să știți este că administrația actuală își dorește să modernizeze transportul public local. Transportul public în Bacău trebuie îmbunătățit. De la accesibilitate, și mă refer aici la deservirea în toate colțurile orașului, și avem și planul de mobilitate care ne arată foarte frumos grafic, cu acele izocrone de 400 de metri câte instituții publice sunt în afara acestor izocrone…”, a precizat viceprimarul Ghingheș care a subliniat și aspectul transportului public metropolitan, „astfel încât, un cetățean care vine din Nicolae Bălcescu, din Hemeiuș sau Mărgineni să nu schimbe două-trei mijloace de transport public ca să ajungă, de exemplu, din comună în Piața Centrală, sau…la o unitate de învățământ la care acel elev face naveta…”.



PUBLICITATE