14 mai 2024
EvenimentȘcolile trebuie să-și faca o comisie anticorupție și contra violenței școlare

Școlile trebuie să-și faca o comisie anticorupție și contra violenței școlare

Cadrele didactice au mai primit o sarcină pe lângă zecile de munci pe care trebuie să le facă în paralel cu munca de la catedră: vor trebui să vegheze să nu existe corupție în școală, să facă poliție cu elevii bătăuși și să vegheze să nu cumva unii profesori să promoveze o competiție exagerată între elevi.

Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și a discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității (CPEV) trebuie să analizeze dacă nu cumva cadrele didactice impun prea drastic regulile, dacă se pune presiune copleșitoare pentru reușita școlară sau participarea la competiții ori dacă violențele dintre elevi au la bază lipsa unei legături bazate pe încredere a preșcolarilor/elevilor cu personalul didactic.

Ministerul Educației a adoptat o procedură comprehensivă de gestionare a cazurilor de violență școlară. Această procedură a fost recent publicată în Monitorul Oficial.



Procedura abordează o gamă variată de situații legate de violența școlară, inclusiv:

  1. Violența între elevi: Procedura definește și descrie cazurile de violență între antepreșcolari, preșcolari și elevi care au loc în mediul școlar. Aceasta include atât cazuri ușoare, cât și grave de conflict între elevi.
  2. Violența asupra elevilor de către personalul școlar: Procedura pune accentul pe identificarea și gestionarea cazurilor în care membri ai personalului școlar sunt implicați în acte de violență împotriva elevilor în cadrul școlii.
  3. Violența asupra personalului școlar de către elevi: Situațiile în care elevii săvârșesc acte de violență împotriva personalului școlar sunt, de asemenea, abordate în cadrul acestei proceduri.
  4. Situații corelate: Procedura acoperă și situații corelate, precum suspiciunea de port sau folosirea fără drept a obiectelor periculoase, suspiciunea de implicare în alte infracțiuni precum furt sau tâlhărie, precum și suspiciunea de consum de substanțe psihoactive.
  5. Violența în afara mediului școlar: Cazurile de suspiciune de violență comisă asupra copilului în afara mediului școlar sunt, de asemenea, luate în considerare în cadrul acestei proceduri.

Principalele puncte de interes din această procedură includ:

Sesizarea Anonimă: Un aspect important este obligația școlilor de a implementa un mecanism de sesizare anonimă în Regulamentul de Ordine Interioară. Acest mecanism oferă elevilor și personalului școlar posibilitatea de a raporta incidentele de violență într-un mod confidențial, contribuind astfel la crearea unui mediu sigur pentru toți.

Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței: Un alt punct important este preluarea atribuțiilor grupurilor de acțiune antibullying din școli de către Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității (CPEV). Această comisie coordonează eforturile de prevenire și reducere a violenței școlare și asigură aplicarea unui plan bine structurat.

Identificarea și gestionarea cazurilor: Procedura furnizează ghiduri detaliate privind identificarea și gestionarea cazurilor de bullying și cyberbullying. Un aspect deosebit de important este asigurarea siguranței fizice și emoționale a victimelor, inclusiv prin apelarea numărului unic de urgență 112, dacă este necesar.

Măsuri de sprijin și sancțiuni: Măsurile de sprijin și sancțiunile sunt stabilite în raport cu gravitatea cazului și nevoile de dezvoltare, integrare socială, reintegrare și reabilitare socială ale persoanelor implicate. Scopul este de a asigura că aceste măsuri sunt adecvate circumstanțelor.

Servicii de Intervenție Psihologică: Elevii afectați de violență au acces la servicii de intervenție psihologică și psihoterapeutică, sub recomandarea consilierului școlar și în conformitate cu prevederile legale.

Analizarea factorilor contributivi: Procedura analizează factorii care pot contribui la apariția violenței școlare, cum ar fi abilitățile de management ale cadrelor didactice, presiunea asupra succesului școlar și discriminarea. Scopul acestei analize este identificarea cauzelor subiacente ale violenței pentru a dezvolta strategii de prevenire.

Monitorizare și Raportare: Procedura stabilește etape pentru monitorizarea și raportarea cazurilor de violență, inclusiv completarea unui registru special și prezentarea unui raport anual.

Sancțiuni pentru nerespectare: Nerespectarea acestei proceduri de către personalul UIP poate implica sancțiuni disciplinare conform legii.

Comisia pentru Prevenirea și Eliminarea Violenței, a Faptelor de Corupție și Discriminării în Mediul Școlar și Promovarea Interculturalității

Comisia pentru Prevenirea și Eliminarea Violenței, a Faptelor de Corupție și Discriminării în Mediul Școlar și Promovarea Interculturalității (CPEV) are un rol extrem de important în gestionarea cazurilor de violență școlară și în promovarea unui mediu educațional sigur și respectuos. Rolul său cuprinde o serie de aspecte cheie:

  1. Coordonarea eforturilor de prevenire și reducere a violenței școlare: CPEV are responsabilitatea de a coordona eforturile de prevenire și reducere a violenței în mediul școlar. Aceasta înseamnă că comisia trebuie să dezvolte și să implementeze strategii și programe care să contribuie la prevenirea apariției cazurilor de violență și la reducerea frecvenței acestora.
  2. Asigurarea aplicării unui plan structurat: CPEV are sarcina de a asigura aplicarea unui plan bine structurat pentru gestionarea cazurilor de violență școlară. Acest plan ar trebui să includă proceduri clare pentru identificarea, raportarea, gestionarea și monitorizarea cazurilor.
  3. Analiza cauzelor subiacente ale violenței: Comisia are rolul de a analiza factorii care pot contribui la apariția violenței în școli. Aceasta poate include evaluarea abilităților de management ale cadrelor didactice, presiunea asupra succesului școlar, discriminarea și alți factori relevanți. Scopul acestei analize este să identifice cauzele subiacente ale violenței pentru a dezvolta strategii eficiente de prevenire.
  4. Monitorizarea și raportarea cazurilor de violență: CPEV este responsabilă pentru monitorizarea și raportarea cazurilor de violență școlară. Acest lucru include menținerea unui registru special și prezentarea unui raport anual care să ofere o imagine de ansamblu asupra stării violenței în școli.
  5. Propunerea de măsuri și sancțiuni: Comisia trebuie să propună măsuri de sprijin și sancțiuni adecvate pentru persoanele implicate în cazurile de violență școlară. Aceste măsuri ar trebui să fie proporționale cu gravitatea cazului și să țină cont de nevoile de dezvoltare și reintegrare socială ale persoanelor implicate.
  6. Promovarea unei culturi a respectului și siguranței: CPEV are un rol important în promovarea unei culturi a respectului și siguranței în școli. Aceasta poate implica organizarea de programe și activități care să sensibilizeze elevii, părinții și personalul școlar cu privire la importanța unui mediu educațional sigur și respectuos.
  7. Cooperarea cu instituțiile competente: Comisia trebuie să colaboreze strâns cu instituțiile competente, cum ar fi poliția, autoritățile de protecție a copilului și altele, pentru a asigura o abordare interinstituțională eficientă în gestionarea cazurilor de violență.
  8. Evaluarea și raportarea rezultatelor: CPEV trebuie să evalueze eficacitatea măsurilor luate și să raporteze rezultatele către instanțele de evaluare și asigurare a calității învățământului. Acest lucru permite o monitorizare continuă a progresului în prevenirea și gestionarea violenței școlare.
spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri