24 aprilie 2024
Actualitate„Școala mea - Școală pentru toți”

„Școala mea – Școală pentru toți”

În anul școlar 2017-2018, Școala Gimnazială Luizi-Călugăra, loc. Luizi-Călugăra, jud. Bacău, este beneficiara unui proiect Erasmus + KA1 cu titlul „Școala mea – Școală pentru toți”. Proiectul prevede două stagii de formare în Turcia și Italia, care au ca obiective îmbunătățirea competențelor și abilităților cheie ale cadrelor didactice din perspectiva educației incluzive, abordarea nevoilor elevilor defavorizați, în scopul de a combate abandonul școlar timpuriu și sprijinirea dezvoltării profesionale a cadrelor didactice, pentru a inova și îmbunătăți calitatea predării prin utilizarea activă a TIC și a competențelor sociale mass-media în activitatea educațional.

„Școala noastră se dorește a fi un loc unde fiecare copil, indiferent de capacitățile sale intelectuale și indiferent de mediul din care provine, să descopere bucuria de a învăța, având șanse egale la educație. Totodată, se dorește o «școală» și pentru profesorii ei, susținând și facilitând oportunități de dezvoltare profesională și personală. Școala noastră intenționează să asigure calitatea predării și învățării prin preluarea de bune practici din sisteme de învățământ europene, ca educația din școala noastră să țină pasul cu transformările generate de Uniunea Europeana”, a declarat prof. pentru învățământul primar Monica-Iuliana Cernat, cordonatoarea proiectului, motivând astfel, interesul școlii pentru implementarea de proiecte europene și evidențiind oportunitățile oferite de Programul Erasmus+.

În perioada 24-28 septembrie 2017, sașe cadre didactice de la Scoala Gimnazială Luizi-Călugăra, Bacău, au participat la stagiul de formare Erasmus Plus KA1, „Success methods for students social inclusion and reducing early school leaving”, în Konya, Turcia. Astfel, coordonatoarea proiectului, împreună cu directorul unității de învățământ, prof. Doinița Pandelea, prof. Elena Moisă, prof. Doina-Eugenia Bălan, prof. Valerica Andrieș, prof. Daniela Ștefanachi au constituit o echipă diversă, care să acopere cât mai multe arii curriculare din școală.



Aceștia au participat la programul de formare, oferit de către asociația Hayat Boyu Gelisim Dernegi, din orașul gazdă, o asociație de formare care a dat dovadă mult de profesionalism având în vedere notorietatea formatorilor, dar și calitatea formării.
Cursul de formare s-a desfășurat pe parcursul a cinci zile având următoarele teme de studiu: ziua I – Munca în echipă. Metode și tehnici de educație incluzivă prin muzică, dans, teatru, sport, desen, artă în general; ziua a II-a – Politicile UE de sprijinire a incluziunii sociale. Motive și metode de prevenire a părăsirii timpurii a școlii. Includerea și motivarea elevilor care provin din familii defavorizate sau care s-au mutat dintr-un alt mediu; ziua a III-a – Utilizarea eficientă a TIC.

Tendințe moderne în evaluare; ziua a IV-a – Creșterea oportunităților pentru migranți și refugiați în educație: politici, programe și măsuri. Educația incluzivă – programe curriculare actuale care promovează comunicarea interculturală. Definirea, identificarea și abordarea comportamentul antisocial la copiii vulnerabili sau copiii aflați în situații de risc; ziua a V-a – Strategii de comunicare pentru prevenirea conflictelor. Metode inovatoare de predare: învățarea pe bază de sarcini, educația de la egal la egal (PEER Education), gândirea creativă.

Echipa de profesori a avut posibilitatea de a vizita o școală din Konia. Aici s-au schimbat păreri despre sistemele de învățământ, s-au vizionat câteva clase, s-a interacționat cu elevii. A fost un prilej de a înțelege sistemul de învățământ turc, de a descoperi diferențele dintre sistemul românesc și cel turc, dar și acele aspecte care ar putea fi sursă de inspirație pentru îmbunătățirea actului educativ.

Asociația de formare s-a implicat și în organizarea programului cultural. Astfel, au fost realizate vizite la importante obiective istorice și culturale, profesorii având șansa să pătrundă într-o altă cultură, să-și întregească experiența de învățare.
„Participarea la acest proiect este foarte importantă pentru noi, datorită oportunităților oferite de creștere a calității învățământului furnizat elevilor noștri, de dezvoltare personală și profesională a cadrelor didactice, de creștere a prestigiului școlii în comunitate și de internaționalizare a organizației noastre”, ne-a declarat la final prof. Doinița Pandelea, directoarea Școlii Gimnaziale Luizi-Călugăra.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri