29 martie 2024
ContrasensSciatica revine

Sciatica revine

Pe 30 septembrie 1994, în timp ce se întorcea de la New York, președintele Rusiei, Boris Elțîn, a dorit să facă o escală în Irlanda, pe Aeroportul Shannon. Premierul Irlandez, aflat într-o vizită oficială în Australia, a venit repede acasă, a aterizat pe aeroport cu doar câteva ore mai devreme de ora întâlnirii, s-au făcut pregătirile, covorul roșu, fanfara, etc. Avionul rusesc a ajuns cu bine, însă, s-a rotit deasupra aeroportului vreo oră înainte să aterizeze. Apoi, premierul irlandez a fost informat că președintele Elțîn este prea obosit iar întâlnirea nu mai poate avea loc. În Irlanda, expresia “a se roti peste Shannon” a început să se aplice celor care băusera prea mult.

Un astfel de incident deranjant a fost evitat, marți, la București, când avionul care-l aducea pe Juncker a sosit mai devreme cu 40 de minute față de ora fixată. Dacă lăsăm la o parte propagandă unora care au exploatat incidentul pentru a-i face pe plac președintelui Iohannis, schemă devine foarte simplă: avionul trebuia să ajungă la ora 18.30 dar a aterizat la 17.50, mașinile SPP extrăgându-l pe demnitarul european direct de sub nasul premierului Dăncilă.

Ca să presupunem că totul a fost premeditat de președinția României, ar însemna să-i atribuim niște competențe prea înalte pentru o astfel de operațiune. Iar cine a văzut imaginile cu Jean-Claude Juncker coborând din avion, își poate imagina ce criză de sciatică l-a lovit pe acesta.

În sprijinul acestei ipoteze – adică a faptului că din cauza crizei de scitică, piloților li s-a spus să accelereze ca să se devanseze programul – stă înregistrarea zborului aeronavei care l-a adus pe Juncker. Indicativul avionului a fost prezentat la televizor și a fost foarte ușor de găsit înregistrarea parametrilor de zbor pe site-ul flightradar24.com. Așadar, conform acestor date, până în apropiere de granița cu Ungaria, avionul a mers cu viteză de circa 450 de noduri, puțin peste viteza de croazieră din specificații (442 de noduri).

De la granița cu Ungaria, avionul a accelerat până la 480 de noduri (ajungând la un moment-dat la 500 de noduri), peste cea recomandată în specificațiile tehnice (se găsesc pe Wikipedia) pentru croaziera de mare viteză, care este de 458 de noduri. Adică, a accelerat până la 87-91 la sută din viteza maximă care la acest tip de avion – Bombardier Challenger 850 – este de 0,85 Mach, adică 547 de noduri.

Același avion a avut, cu câteva zile înainte, un zbor de la Larnaca la Ibiza, cu o viteză medie de circa 350 de noduri. (1 nod = 1,852 km/h).

Concluzia este că o nouă criză de “sciatica” a lui Juncker a provocat o criză politică în România.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri