Peste cea de-a III-a editie a Cupei Selena la karting s-a tras cortina. A fost o reusita, din toate punctele de vedere. Doar ploaia,


PUBLICITATE

ce-a cazut in ultima zi de concurs, le-a dat ceva emotii pilotilor. In cele din urma, nu s-au inregistrat incidente, doar cateva abandonuri, mare parte dintre ele in ultima zi de concurs, atunci cand ploaia si-a facut simtitor prezenta. Ca si in alti ani, au participat sportivi din Romania, Italia, Ucraina, Grecia, Bulgaria, Republica Moldova. Disputele, la toate cele trei categorii, au fost extrem de interesante, concurentii alergand intr-un ritm bun la volanul karturilor. Doua dintre categorii, ICA si ICC, au fost adjudecate de pilotii italieni, care

si-au facut simtita prezenta numeroasa la acesta intrecere. A fost insa si editia in care steagul Romaniei a urcat pe cel mai inalt catarg. Autorul acestei performante: pilotul bacauan Doru Sechelariu de la Selena Motor Sport. Altfel spus, victoria le-a apartinut latinilor.

Clasa ICA J / Doru Sechelariu si-a aratat clasa

Cea mai asteptata cursa a Cupei Selena a fost cea de la categoria ICA J. Asta, pentru ca in lupta pentru suprematie se afla singurul pilot bacauan prezent la aceasta a III-a editie, Doru Sechelariu de la Selena Motor Sport. Daca in prima mansa Doru Sechelariu a venit pe pozitia secunda, dupa italianul Alessio Arasi, in runda a 2-a, pilotul bacauan s-a detasat net de restul concurentilor. Dupa un prim start gresit, a urmat un altul, care l-a gasit pe Doru Sechelariu doar pentru cativa metri pe pozitia secunda. In chiar primul viraj, pilotul bacauan i-a luat fata italianului Arasi si a trecut in frunte. A fost momentul care i-a adus pilotului de la Selena Motor Sport o victorie pe care o astepta. Prudent, dar in acelasi timp vivace, Doru Sechelariu a luat cursa pe cont propriu, impunandu-se in final de o maniera categorica in fata lui Dumitru Teslari si a Isabelei Muresan. De altfel, dintre toti cei care au luat startul in cea de-a doua mansa, dupa sase tururi au mai ramas pe pista doar trei concurenti, cei care in final au si urcat pe podium. Rand pe rand, Andrei Cebanu, Tomi Dragan si Alessio Arasi au iesit in decor. Stefano Lovtchaliev a fost descalificat de catre oficialii cursei, insa el a continuat sa alerge pe pista. De vina pentru aceste abandonuri a fost ploaia, care le-a pus probleme sportivilor.

Clasa ICA / O victorie made in Italy

La clasa ICA, s-a inregistrat cea mai categorica victorie, cea a italianului Antonio Piccioni. Pilotul de la TRT a dominat atat prima mansa, cat si pe cea de-a doua, dovedindu-si din plin calitatile de mare pilot, in ciuda pistei umede. O pista care le-a pus concurentilor serioase probleme in runda secunda, de vreme ce nu mai putin de cinci concurenti au iesit in decor dupa prima tura. Paul Badea, Mihnea Cristescu, Radu Grozea, Maria Citro Vita si Viktor Stefan au fost pacaliti de pista umeda, fiind nevoiti sa se uite de pe iarba la cursa. Lupta s-a dat asadar in patru. Daca Piccioni s-a dus ca din pusca inca din primele tururi, interesant a fost doar duelul pentru locurile doi si trei. Miki Rutilli, Bogdan Melinte si grecul Gontzos Konstantinos au fost fiecare pe pozitiile doi si trei, insa ierarhia nu s-a mai schimbat dupa turul al 10-lea care a fost aceeasi cu clasamentul final. Din pricina ploii, timpii au scazut considerabil in ultimele sase tururi, fara insa a modifica podiumul. A fost clasa dominata de pilotii italieni, care au urcat pe primele doua pozitii ale podiumului de premiere. A fost insa si cursa care a scos din intrecere cei mai multi piloti, cinci la numar, toti romani, inca din turul I.

Clasa ICC / S-a impus Marino Spinozzi

Marele pierdant: Catalin Tutuian, cel care a castigat de o maniera categorica prima mansa a clasei ICC. Desi a plecat din pole position, pilotul de la VIK Arad a pierdut startul, fiind nevoit sa parcurga primele doua tururi de pe pozitia a 3-a. El a revenit in &#8222coasta” lui Marino Spinozzi, ocupantul primei pozitii, abia dupa tura a 3-a. N-a rezistat insa mult. Surpriza placuta a acestei a 2-a manse a clasei ICC s-a numit Matei Mihaescu, un pilot care a condus cu mult calm si care nu i-a mai dat nici o sansa lui Catalin Tutuian la medalia de argint. De altfel, Matei Mihaescu s-a instalat in spatele italianului Spinozzi inca din turul al 5-lea si n-a mai cedat aceasta pozitie pana la finalul cursei. Si la aceasta clasa s-au inregistrat doua abandonuri, cea a italianului Andrea Benedetti si a lui Mihai Cretan. Preferand o cursa linistita, Ovidiu Glavan de la VIK Arad a terminat cursa la nu mai putin de patru tururi in spatele celor de pe podium, insa acest lucru nu l-a deranjat deloc. Nici Andrei Harnagea si nici italianul Agostino Marinucci n-au avut timp sa incheie toate cele 24 de tururi, ei atingand doar tura cu numarul 23.

A 5-a victorie pe 2005 pentru Doru Sechelariu

2005 pare sa fie anul lui Doru Sechelariu. Pilotul bacauan a adunat pana acum nu mai putin de cinci victorii. In doua randuri s-a impus in campionatul Ucrainei, a castigat o etapa de Campionat National si a triumfat in Campionatul Europei de Sud-Est, competitie gazduita de pista din Bacau. In fine, ultima victorie, a 5-a la numar, a fost obtinuta la Cupa Selena. Asadar, un sezon plin de succese pentru pilotul de la Selena Motor Sport.Scris de Cristi SAVA

Alte articole