• consumatorii nemulțumiți pot transmite mesaje și imagini cu neregulile identificate la comercianți, de la facturi eronate până la situațiile urgente care pun în pericol sănătatea și siguranța oamenilor
De acum încolo, băcăuanii vor putea transmite reclamații Protecției Consumatorilor utilizând aplicația WhatsApp. Pentru aceasta, a fost creat un număr de telefon special unde clienții nemulțumiți se pot plânge autorității: 0790.219.551. În acest fel, se speră că va fi fluidizată comunicarea directă cu consumatorii din toată țara.
Facilitatea poate fi folosită pentru a transmite doar mesaje scrise privind motivul reclamației, inclusiv imagini cu neregulile constatate. „La acest număr, care nu va folosi funcția de apel video sau cu voce, sunt așteptate mesajele scrise și imaginile care să sesizeze nereguli cu caracter de urgență în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe întreg cuprinsul țării”, transmit reprezentanții Protecției Consumatorilor.
Prin urmare, la acest număr de WhatsApp, vor putea fi transmise atât situațiile urgente care pun în pericol sănătatea consumatorior, cât și spețele care țin de facturile emise la consumul de energie sau gaze (facturi foarte mari, nereale etc). Atenție, însă, întrucât mesajele transmise pe WhatsApp nu înlocuiesc reclamațiile obișnuite. Prin urmare, respectivul consumator nemulțumit de serviciile unui comerciant tot va trebui să facă reclamația, în scris. Petiția poate fi depusă personal, la sediul instituției, sau transmisă prin poștă ori printr-un e-mail.
Cine alege varianta online, poate descărca formularul de reclamație de pe site-ul instituției, la linkul http://reclamatii.anpc.ro/Reclamatie.aspx