5 mai 2024
ActualitateProtecția Consumatorilor: 5 din 6 magazine Penny, închise din cauza gravelor nereguli...

Protecția Consumatorilor: 5 din 6 magazine Penny, închise din cauza gravelor nereguli depistate

Magazinele Penny din tot județul au fost controlate, în ultima săptămână, de către angajații Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Bacău. 

Comisarii băcăuani au depistat la unitățile Penny numeroase nereguli care au atras după sine măsuri de sancționare, fără precedent. Astfel, cea mai severă măsură a fost închiderea temporară, pentru cel mult 6 luni, a 5 unități din totalul de 6 verificate de Protecția Consumatorilor. În plus, au fost aplicate 10 amenzi contravenționale, în valoare totală de 202.000 lei, și 6 avertismente. Complementar, s-a mai dispus și oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare neconforme, în valoare de peste 3.000 lei.

Alimente expirate, intrate în putrefacție



Măsurile adoptate de instituția de control au avut la bază o listă lungă de nereguli, printre care s-a numărat și comercializarea unor produse alimentare expirate. „Totodată, am constatat că, în aceste unități, se comercializau legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai și de calibre diferite. La sectorul de produse congelate, pe lângă gheața în exces, alimentele prezentau și modificări organoleptice”, a precizat Adrian Roșca, comisar șef adjunct la Protecția Consumatorilor Bacău. Mai mult, vitrinele frigorifice erau insalubre, cu insecte, resturi alimentare și praf. La fel și în zona raioanelor de panificație-patiserie, comisarii băcăuani au descoperit cuptoare neigienizate corespunzător, precum și tăvi arse.

Clientul, ars la buzunare

Grav este că, în urma controalelor, echipele Protecției Consumatorilor au mai depistat și că nu erau respectate promoțiile anunțate de unitate. Mai exact, fie nu era menționată perioada în care se derulează promoția, fie nu exista la vânzare produsul de referință pentru pachetele multi pack, de exemplu. „Am mai descoperit și neconcordanțe între prețul produsului de la casa de marcat și cel de la raft, dar și lipsa afișării prețului unor produse, aflate la raft”, au precizat reprezentanții Protecției Consumatorilor Bacău. De altfel, de acest fapt s-au plâns, și în trecut, mulți dintre clienții care ajungeau să la cumpărături în aceste unități de comerț.

Nu în ultimul rând, echipele de control au mai găsit mizerie în spațiile de depozitare ale mărfurilor alimentare, dar și produse alimentare cu ambalajele deteriorate ori neafișarea ingredientelor cu potențial allergen, la produselor care se vindeau vrac.

Deficiențe au fost identificate și la etichetarea produselor alimentare și nealimentare, cum ar fi lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română etc., dar și că produsele alimentare perisabile erau păstrate în condiții de temperatură anormale care ar fi putut determina deprecierea lor, cu risc major de îmbolnăvire a consumtorilor, în cazul în care ajungeau să fie consumate.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri