20 aprilie 2024
ActualitateProgramul Rabla, la final

Programul Rabla, la final

Programul Rabla de reinoire a parcului auto national s-a incheiat inca de vineri, 21 ianuarie, desi programul pe anul 2010 este valabil pâna la sfârsitul lunii in curs. Asta pentru ca reprezentantii dealerilor au nevoie de 10 zile pentru validarea cupoanelor. Asa ca toti bacauanii care mai au inca vouchere si nu le-au valorificat pâna acum vor ramâne cu ele. La mijlocul lunii februarie va incepe insa programul Rabla 2011.

Programul Rabla 2010, inceput in primavara anului trecut, s-a apropiat de final. Desi, initial, programul trebuia sa se termine la sfârsitul lunii noiembrie 2010, termenul a fost prelungit pâna la sfârsitul lunii ianuarie. De pe data de 21 ianuarie 2011, dealerii auto nu au mai primit vouchere. Tremenul de finalizare este 31 ianuarie, insa programul este ca si incheiat. De cel putin 10 zile au nevoie dealerii pentru a valida cupoanele. Mii de bacauani, posesori ai unor masini mai vechi de 10 ani, au luat cu asalt centrele de colectare din judet inca din prima saptamâna si apoi s-au indreptat spre dealerii auto pentru a-si achizitiona un autoturism nou-nout. Programul de stimulare a innoirii parcului auto de anul trecut a venit si cu o noutate. Ministerul Mediului a propus ca in 2010 sa fie introdus un nou sistem de vouchere. Fiecare persoana fizica a putut prezenta trei cupoane, fiecare cu o valoare de 3.800 de lei, ceea ce inseamna o prima de casare de aproximativ 2.700 de euro. Conditiile au fost insa ca masinile casate sa fie mai vechi de zece ani si in stare de functionare atunci când ajung la centrul de colectare, iar in momentul in care masina veche a fost data la casat, proprietarul a primit cuponul direct de la Remat.

Buluc la centrele de colectare



Cele 40.000 de tichete acordate in toata tara la demararea programului s-au dat ca pâinea calda inca din primele zile. Motiv pentru care numarul acestora a fost suplimentat imediat, in total de trei ori pe tot parcursul programului. Bacauanii s-a inscris pe liste de asteptare, dornici sa mai prinda macar un voucher. Initial, cei care aduceau masinile vechi la centrele de colectare nu aveau toti intentia sa-si achizitioneze un autoturism nou cu voucherul de 3800 de lei pe care-l primeau in schimb. Cei mai multi luau tichetele pentru a le vinde mai departe celor interesati. Acum, la final, nu putini sunt cei care au ramas cu tichetele in bununar, numai bune de pus in rama. Dupa doar noua zile de la lansare, la nivel national au fost scoase din uz in jur de 16.000 de masini mai vechi de 10 ani. In judetul Bacau, la un singur centru de colectare se dadeau in jur de 24 de cupoane in fiecare zi. "Nu am crezut ca se vor termina tichetele asa repede. Anul trecut nu s-au dat atâtea masini. Am fost nevoiti sa mergem la Bucuresti de mai multe ori si sa suplimentam numarul acestora. La un moment dat mai aveam 100 de tichete si un numar de 200 de persoane pe lista de asteptare", a precizat Bogdan Dimitriu, director REMAT Bacau.

Peste 4500 de tichete in judetul Bacau

Pe tot parcursul programului, din totalul de peste 170.000 de vouchere Rabla, in judetul Bacau au fost distribuite mai bine de 4500 de vouchere, in 2010. Foarte multe, tinând cont de faptul ca pe toata perioada programului din 2009 au fost casate la nivel national in jur de 30.000 de autoturisme. Prin Programul Rabla 2010 au fost casate aproximativ 190.000 de masini mai vechi de 10 ani, in toata tara, iar numarul autoturismelor noi achizitionate prin program este de peste 60.000. De remarcat faptul ca peste 25.000 sunt marci produse in România.

Rabla a dezmortit piata auto

Programul de reinoire a parcului auto national 2010 s-a dovedit a fi un real succes. Asta pentru ca, desi piata auto a cunoscut scaderi pe parcursul anului trecut, Rabla a reusit sa puna din nou pe picioare vânzarile autoturismelor noi. "Programul Rabla 2010 a stimulat piata auto din România. Acesta a fost cel mai bun de pâna acum. Nu trebuie sa uitam ca piata auto a scazut cu 20 la suta in 2010, fata de 2009. Un avantaj l-a reprezentat faptul ca au fost acceptate trei vouchere si astfel bacauanii si-au permis sa isi schimbe masina veche, cu una noua. De mentionat este faptul ca toti clientii s-au prezentat la noi cu trei vouchere", a declarat Catalin Mardare, director Dedeman Automobile. In Bacau, in anul 2010 s-au vândut 945 de autoturisme marca Renault, Dacia si Nissan. La fiecare marca in parte, 70 la suta au fost achizitionate prin Programul Rabla.
Sinziana Filimon

Bacauanii vor sa faca economie

Criza se simte si in buzunarele bacauanilor. Chiar daca au pus ban pe ban sau voucher pe voucher pentru a-si achizitiona un autoturism nou, majoritatea au optat pentru motorizari cât mai mici, de 1,2, 1,4 sau 1,6. Din totalul de masini vândute 65 la suta au fost autoturisme pe benzina si doar 35 la suta au fost diesel.

Start Rabla 2011

Nici bine nu se incheie Programul Rabla 2010, ca si incepe cel din 2010. Acesta va demara in luna februarie si se va derula sub aceleasi reguli ca si cel de anul trecut. Tichetele vor avea tot valoarea de 3.800 de lei fiecare, iar doritorii vor putea prezenta pana la 3 tichete pentru achizitionarea unei masini noi. Daca pentru programul de anul trecut au fost alocate fonduri de peste 700 de milioane de lei, pentru 2011 a fost alocata suma de 400 de milioane de lei, ce va fi suplimentata in caz de nevoie.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri