25 aprilie 2024
ActualitateProfesori de la Scoala Gimnaziala "Ion Creanga", bursieri in Spania si Portugalia

Profesori de la Scoala Gimnaziala “Ion Creanga”, bursieri in Spania si Portugalia

Scoala Gimnaziala “Ion Creanga” Bacau este beneficiara unui grant de peste 12.000 de Euro, pentru a implementa proiectul intitulat “Competente noi pentru o scoala mai atractiva”, in cadrul Programului Erasmus plus, co-finantat de Comisia Europeana, prin Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.
Principalul scop al acestui proiect de mobilitate este participarea a sase cadre didactice de diferite discipline la o serie de stagii de perfectionare in state membre ale Uniunii Europene, in vederea dobândirii unor noi competente metodologice si psiho-pedagogice care, aplicate ulterior la activitatea din clasa, sa contribuie la ridicarea calitatii actului educational, la sporirea atractivitatii orelor de curs si a activitatilor extra-curriculare, generând cresterea motivatiei de invatare a elevilor.
Dupa o perioada de pregatire, in care au fost contactate sase prestigioase institutii furnizoare de stagii de formare pentru adulti, s-au stabilit conditiile de participare la cursuri, s-a studiat bibliografia aferenta si s-au facut prezentari ale activitatii scolii in contextul sistemului românesc de invatamânt, perioada martie – mai 2016 este dedicata participarii propriu-zise la stagii.
Primele doua cadre didactice s-au intors deja de la cursuri, cu o experienta bogata, pe care o vor impartasi in perioada urmatoare colegilor, elevilor, parintilor si altor factori interesati.
Ana Nela Popoveniuc, profesor pentru invatamânt primar, a participat, in perioada 5-11 martie 2016, la stagiul intitulat „Coaching in educational contexts to reduce early school leaving”, organizat de Cervantes Training Center Madrid in orasulAlcala de Henares – incinta Universitatii Cervantes.
Tematica stagiului a urmarit cunoasterea tehnicilor de eliberare emotionala si utilizarea psihologiei energetice si a tehnicilor EFT (tehnica eliberarii emotionale). Au fost prezentate totodata si modalitatilor prin care instrumentele EFT pot fi utilizate in mediul de predare.
S-a discutat despre intelegerea modului in care stresul si emotiile pot afecta sanatatea fizica si mentala, a fost evidentiata fiziologia stresului, biochimia si modul in care emotiile afecteaza toate aspectele vietii noastre. Participantii au putut sa observe in mod direct care sunt beneficiile utilizarii tehnicilor de eliberare emotionala asupra sanatatii prin exercitii practice.
Au fost identificate noi strategii pentru utilizarea in viata de zi cu zi a tehnicilor EFT, dar si a unor strategii adaptate pentru a fi folosite la clasa, in activitatea cu elevii. Cursantii au fost evaluati prin activitati practice si au primit certificate de participare la stagiul de formare.

„Sunt foarte multumita de activitatea de formare pe care am urmat-o: am achizitionat informatii noi ce vor duce la cresterea si dezvoltarea mea profesionala, dar si la imbunatatirea activitatii cu elevii scolii in care lucrez”,

a declarat, la intoarcerea de la curs, Ana Nela Popoveniuc.
Daniela Petrescu, director adjunct si coordonatorul proiectului, a urmat stagiul „Near to the Sea” organizat la Lisabona de Chain Foundation , Portugalia. Locatia acestui curs, desfasurat intre 14-20 martie 2016, a facut posibila abordarea unor continuturi stiintifice – in special privind predarea limbilor straine – intr-o maniera originala inter-disciplinara, care sa introduca notiuni din mai multe domenii in cadrul aceleasi lectii.
Modulele de lucru au vizat reconsiderarea proiectarii didactice si a managementului clasei dintr-o perspectiva integratoare, care sa permita dezvoltarea personalitatii elevului indiferent de potentialul acestuia, de disponibilitatea catre invatare, de aptitudini sau interese personale. Prof. Petrescu considera participarea la acest proiect drept o experienta profesionala extraordinara:



„Acest stagiu a constituit un model in ceea ce priveste valorificarea cadrului natural, a peisajului urban si a patrimoniului cultural specific unei zone ca material auxiliar in procesul de predare, in paralel cu exploatarea textului literar ca baza de plecare in analiza componentelor educationale. Am redescoperit valentele educative ale unor lectii desfasurate in aer liber, pe o corabie pe malul marii, la muzee, la castel, in centrul vechi al orasului si in multe alte contexte non-formale si m-am intors cu idei proaspete pentru a crea un curs optional nou pentru anul scolar viitor. Nu in ultimul rand, mi-am facut prieteni noi cu care sper sa colaborez pe viitor in cadrul unor proiecte educationale internationale, in care sa putem valorifica experienta acumulata si entuziasmul elevilor nostri.”

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri