16 mai 2024
EconomieProcesul de racordare la rețeaua de gaze, mult mai simplu și mai...

Procesul de racordare la rețeaua de gaze, mult mai simplu și mai rapid

Racordarea la rețeaua de gaze naturale va fi mult mai facilă, dar mai ales mai rapidă, decât până acum. Și asta ca urmare a unei soluții de digitalizare implementată de furnizorul regional Delgaz Grid.

Măsura apare în contextul în care, în fiecare lună, furnizorul de servicii procesează aproximativ 1.500 de cereri de racordare la rețeaua de gaze naturale și 300 de cereri de extindere a rețelei, și nu de puține ori, nu se poate respecta termenul de 90 de zile pentru proiectarea, execuția, recepția și punerea în funcțiune a instalațiilor. Prin urmare, prin noua soluție informatică adoptată de Delgaz Grid, după ce, în prealabil, au fost depuse cererile de branșare (online sau la Centrele de Relații cu Publicul), toate documentele aferente procesului de racordare la rețeaua de gaze naturale vor fi generate automat.

Fără deplasări la sediul furnizorului



Practic, clienții primesc automat pe e-mail toate notificările și documentele, ultimul demers fiind semnarea contractului de racordare. „Prin intermediul noii aplicații, datele și informațiile primite de la clienți pentru racordare la rețea sunt introduse o singură dată, pe o platformă, de unde sunt generate automat toate documentele aferente procesului de racordare (Avizul Tehnic de Racordare, oferta de contract de racordare/extindere, adresa de înaintare către client, solicitarea de selectare a operatorului economic etc.). Totodată, aplicația generează automat notificările către clienți și aceștia primesc documentele direct pe e-mail, fără a mai fi nevoie să se deplaseze la sediul companiei”, ne-au transmis reprezentanții Delgaz Grid.

Noutatea pe care o aduce aplicația este faptul că aceasta emite automat și documentele necesare în etapele de execuție și generează un flux de lucru care permite o și mai bună monitorizare a lucrărilor de racordare la rețeaua de gaze naturale. De altfel, furnizorul regional de gaze are în plan implementarea și a altor soluții prin care să fie îmbunătățite procesele. De reținut că, până acum, compania a furnizat clienților mai multe platforme și aplicații (Acces Delgaz – pentru racordarea noilor consumatori, platformă dedicată schimbării furnizorului, aplicații pentru programarea citirii/înlocuirii contoarelor, anunțarea deranjamentelor, programarea online a vizitei la Centrele de Relații cu Publicul etc.).

Reamintim că Delgaz Grid este o companie de distribuție din cadrul Grupului german E.ON, prezentă în zeci de judeţe din partea de Nord şi de Vest a României, inclusiv în Bacău.

 

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri