Sutele de bacauani care au avut nevoie ieri de un certificat fiscal trebuie sa astepte pana luni. Contra unei taxe de urgenta, pana acum acest certificat se obtinea in aceeasi zi. Documentul va fi semnat de primarul municipiului, si nu de directorul de la Impozite. Purtatorul de cuvant al Primariei sustine ca eliberarea certificatului se face a doua zi de la depunerea cererii. Si, totusi, de la Directia Impozite ni s-a spus clar ca il vom obtine abia luni.

Dupa ce au facut efortul de a fi la zi cu plata taxelor si a impozitelor locale, acum bacauanii sunt purtati pe drumuri zile in sir pentru un act fiscal de care au nevoie. Ieri cei care s-au prezentat la ghiseele Directiei Taxe si Impozite Locale a Primariei municipiului Bacau au avut surpriza neplacuta sa constate ca vor trebui sa astepte mult si bine certificatul fiscal pe care l-au solicitat. aM-am dus azi dimineata (ieri-n.n.) sa iau un certificat fiscal pentru un imprumut la banca si mi s-a spus ca trebuie sa astept pana luni, deoarece de acum este semnat de catre domnul primar, ni s-a plans o bacauanca. Eu am facut tot posibilul sa nu am nicio datorie si acum trebuie sa stau trei zile ca sa obtin un asemenea document. Nu pot sa astept atata, pentru ca pierd o oportunitate de la banca! Pana acum, certificatul fiscal era semnat de directorul Directiei si, daca plateam o taxa de urgenta de 20 lei, ni se elibera in aceeasi zi. Cine a hotarat sa schimbe acest sistem, nu trebuia sa intrebe, in primul rand, populatia?”.

De la Primarie, explicatii pe jumatate

Contactat telefonic, purtatorul de cuvant al Primariei Bacau, Mihaela Grosu, s-a aratat foarte surprins la auzul celor sesizate. Dupa un ragaz, timp in care s-a interesat cu privire la modalitatea de eliberare a unui act fiscal, ne-a declarat: aCertificatul fiscal se elibereaza de pe o zi pe alta. Toate certificatele care trebuie eliberate se aduna la sfarsitul zilei si se pun la mapa pentru a fi semnate de domnul primar a doua zi dimineata. Sunt foarte multi contribuabili care solicita un astfel de act si, prin urmare, nu se poate ca pentru fiecare sa se vrea semnatura imediat. Daca reclamanta nu va primi certificatul in cursul zilei de maine (astazi-n.n.), atunci sa vina la mine si sa-mi spuna exact carui ghiseu i s-a adresat”. De la interlocutoarea noastra am mai retinut ca, potrivit OG 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, articolul 13, punctul 3, certificatul de atestare fiscala se emite in termen de cel mult doua zile de la depunerea cererii. Reprezentantul Primariei Bacau nu ne-a raspuns, insa, de ce a fost nevoie sa se modifice un sistem fata de care contribuabilii au fost multumiti, ceea ce dovedeste ca functiona bine.

Functionarii contrazic declaratia oficiala

Ca sa ne convingem ca lucrurile stau intocmai cum le-a prezentat purtatorul de cuvant al Primariei Bacau, am intrebat si noi la Directia Taxe si Impozite Locale, numarul de telefon 570910, ca orice contribuabil cand putem obtine certificatul fiscal. De la celalalt capat al firului de telefon, o functionara ne-a raspuns: aDaca depuneti astazi (ieri – n.n.) cererea, luni il puteti ridica. Nu semneaza directorul, ci domnul primar”. La remarca noastra ca pana acum aveam posibilitatea sa intram in posesia certificatului in aceeasi zi, daca achitam taxa de urgenta, functionara ne-a replicat: aNu exista taxa de urgenta. Acesta este ordinul, asa facem! Daca nu sunteti multumita, mergeti la domnul primar si reclamati!”Scris de Elena Tintaru



PUBLICITATE