16 mai 2024
ActualitatePeste 80% dintre muncitorii plecați în străinătate, readuși în țară de Umbrărescu

Peste 80% dintre muncitorii plecați în străinătate, readuși în țară de Umbrărescu

Grupul UMB a reangajat peste 80% din muncitorii care au plecat în alte țări europene, potrivit declarațiilor secretarului de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, conform economica.net.

Acesta a subliniat faptul că salariile din domeniul construcțiilor au crescut foarte mult, iar UMB, cel mai mare constructor român de autostrăzi, are acum peste 5.400 de angajați, necesari pentru a construi peste 400 de kilometri de șosea de mare viteză.

” Discutam cu cel mai mare constructor român în 2020 când lucra pe Craiova – Pitești. Atunci avea 1.200 – 1.400 de oameni și era în poziția în care era să câștige și loturile 3 și 4 din Craiova – Pitești. Și spunea: dacă reușesc să câștig și cele două loturi, îmi vor veni cel puțin 1.000 de oameni care mi-au plecat acum un an din firmă în Europa. Cred că au venit peste 80% din cei care i-au plecat și s-au reangajat la companie. În momentul ăsta cred că are 5.400 – 5.500 de angajați”, a declarat Scrioșteanu la DIGI24.



Acesta a subliniat că salariile au crescut foarte mult în domeniul construcțiilor. „Nu cred ca e vreun salariu sub 4.000 – 5.000 de lei. Inginerii depășesc 10.000 de lei”, a precizat secretarul de stat.

Scrioșteanu a fost întrebat dacă UMB are capacitatea să ducă la bun sfârșit șantierele de peste 400 de kilometri de autostradă și drum expres, iar acesta a afirmat că da. El a explicat că firma a văzut că are un șantier total și își mută resursele în așa fel încât să gestioneze sistemul.

În prezent, UMB are șantiere deschise în toată țara și firmele din grup au câștigat mai bine de jumătate din contractele licitate de Compania de Drumuri, de la secțiunea tunelurilor din Autostrada Lugoj – Deva (A1), la 42 de kilometri din Autostrada Transilvania (A3) și Autostrada Buzău – Pașcani (A7), finanțate prin PNRR. Pe lângă acestea, mai lucrează pe șantiere precum Drumul Expres Craiova – Pitești (DEx12), Drumul Expres Brăila – Galați (DEx6) și Autostrada Bucureștiului (A0).

Secretarul de stat a mai adăugat că grupul UMB este în creștere și că a mai comandat utilaje și mașini. Cu toate acestea, este posibil ca unele sectoare să se termine mai repede decât s-a contractat.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri