28 aprilie 2024
ActualitatePeste 300 de voluntari la ISUJ Bacău în cei 6 ani de...

Peste 300 de voluntari la ISUJ Bacău în cei 6 ani de la debutul Proiectului SALVATOR DIN PASIUNE

Astăzi se împlinesc șase ani de când Departamentul Pentru Situații de Urgență, prin Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, a lansat semenilor provocarea de a deveni voluntari în cadrul inspectoratelor pentru situații de urgență din România, prin intermediul proiectului „Salvator din pasiune”.

Demersul a urmărit beneficiile activităţilor de voluntariat, ca expresie a implicării, solidarităţii şi responsabilităţii civice şi valorii profesionale a acestora, materializată în sprijinul acordat comunităților pe timpul situațiilor de urgență, dar și pentru prevenirea lor.

Pentru a putea participa la intervenții alături de echipajele operative de profesioniști, voluntarii parcurg atât cursuri introductive privind structura, misiunile și atribuțiile Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, cât și etape de pregătire specifice pentru însușirea noțiunilor de prim ajutor, descarcerare și operațiuni de salvare.



Suportul acordat în tot acest timp a fost unul extrem de importat pentru acoperirea în cele mai bune condiții a volumului și dinamicii situațiilor operative înregistrate la nivel național, aspect reflectat și pe parcursul campaniei de vaccinare, prin participarea în centrele deschise populației și prin desfășurarea de acțiuni de promovare a informațiilor privind beneficiile și importanța acestui act medical pentru sănătatea și siguranța publică.

Proiectul „Salvator din pasiune” este structurat în trei etape ce presupun recrutarea şi înscrierea candidaţilor, analizarea dosarelor și încheierea contractelor de voluntariat.

Condiții necesare înscrierii:
❗ vârsta cuprinsă între 16 şi 65 de ani;
❗ apt din punct de vedere medical;
❗ să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea infracţiuni lor cu intenţie;
❗ să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă.

Dosarul candidatului trebuie să conţină:
❗ cererea de înscriere;
❗ certificatul de cazier judiciar (pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani);
❗ copie după actul de identitate;
❗ avizul psihologic;
❗ actul doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare, adeverinţa medicală şi acordul părinţilor/tutorelui legal, pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri