17 mai 2024
ActualitatePentru unii muma, pentru altii ciuma / Harababura continua

Pentru unii muma, pentru altii ciuma / Harababura continua

Harababura din transportul de calatori in municipiul Bacau continua sub privirile blande ale autoritatilor. Se arunca pisica dintr-o curte in alta, se declina atributiile de control de la o institutie la alta, iar in acest timp, in municipiul Bacau apar autobuze ale diferitelor societati despre care nimeni n-a auzit vreodata, se circula intr-un mod infernal, se incalca regulile de circulatie si hotararile de Consiliu Local sau de Guvern, au loc accidente dintre cele mai grave, spre nemultumirea calatorilor. Sesizate, autoritatile locale dau raspunsuri bizare. Unul dintre acestea se refera la controlul care trebuie exercitat asupra mijloacelor de transport ale Asociatiei 73 Iasi. “Prin adresele nr. 27558, societatile comerciale se constituie in Asociatia 73 Iasi, si au obtinut licenta de traseu Bacau – Nicolae Balcescu, au fost somate sa respecte prevederile Hotararii Consiliului Local 243/2004 (in baza carora au fost eliberate autorizatiile de statie nr. 78 – 87). Somatia a fost transmisa si Autoritatii Rutiere Romane – Oficiul Rutier Bacau. In ceea ce priveste AOTPP, pana la finalizarea proceselor existente pe rolul diferitelor instante de judecata nu putem dispune”. Adresa este semnata de primarul municipiului si ing. Gavril Pircu. Surprinde numarul mare de societati care n-au nici o legatura cu Bacaul, dar care efectueaza transport de calatori pe traseul Bacau – Nicolae Balcescu. Apoi, lipsa de informare a celor care au redactat raspunsul, in Bacau existand Agentia Bacau – ARR si nu Oficiul Rutier ARR.

Loc de plecare invaluit in mister

Hotararea Consiliului Local 243/2004 prevede ca “pe raza municipiului Bacau un operator de transport calatori judetean, interjudetean si/sau international nu poate avea mai mult de un loc de plecare / sosire si un loc de stationare/traseu”. De unde pleaca si sosesc mijloacele de transport ale AOTPP? Normal ar fi de la Autogara Bacau. Insa,conducerea Autogarii Bacau spune altceva: “Va informam ca nici una din societatile mentionate nu au solicitat si in consecinta nu au contracte incheiate cu societatea noastra pentru traseul Bacau – Nicolae Balcescu”. Si totusi, autobuzele AOTPP pleaca si de la autogara si din Gara Bacau si opresc in toate statiile de pe traseu, desi nu au dreptul s-o faca. Stabilirea punctului de plecare si de sosire, precum si statia in care au voie sa opreasca aceste autobuze trebuie avizate de Primarie. Or, Primaria si Consiliul Local spun ca “pana la finalizarea proceselor existente pe rolul diferitelor instante nu putem dispune”. Si arunca pisica in curtea Agentiei Bacau – ARR, careia ii transmite somatia adresata celorlalte mijloace de transport, ale Asociatiei 73 Iasi. “Conform Ordonantei 86, aprobata prin Legea 264/1998, competenta noastra este doar in afara municipiului. Noi avem dreptul sa controlam aceste mijloace de transport numai in afara municipiului, pe traseul Bacau – Nicolae Balcerscu. In oras, este competenta Consiliului Local si a Politiei municipale”, spune ing. Daniel Florea, seful Agentiei Bacau -ARR. In acest fel, nu exista nici un control asupra autobuzelor AOTPP, pentru ca politia nu poate interveni deoarece n-a primit nici o dispozitie de la CL, iar inspectorii Consiliului Local pentru ca “exista procese pe rol”. In schimb, AOTPP, care are licenta de transport pentru traseul Bacau – Nicolae Balcescu, pleaca de unde “vrea muschii ei”, transporta calatorii cu acelasi autobuz si in municipiu si in afara lui, opreste in orice statie, sfidand legislatia in vigoare.Scris de Dan MINDIRIGIU



spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri