29 martie 2024
ContrasensO șansă

O șansă

Pe 22 iulie a fost protestul de pe Calea Bârladului, în timpul cărora primarul Bacăului a promis că se vor aloca bani pentru reparația străzii. Contractul a fost semnat, însă, abia pe 14 noiembrie.

Aproape patru luni au durat procedurile birocratice cerute de lege și încă a fost bine pentru că s-a folosit „procedura simplificată” a licitației și nu au fost contestații. O lună a durat numai pregătirea actelor, astfel că aprobarea s-a dat la 23 august iar pe 29 august a fost publicată licitația în Serviciul Electronic de Achiziții Publice.

Câștigătorul licitației a fost anunțat pe 22 octombrie iar contractul s-a semnat, după cum am spus, miercuri, 14 octombrie.

Aproape patru luni în care se putea lucra au fost pierdute pentru a se respecta proceduri birocratice menite să țină corupția la distanță.

Deocamdată, aceste proceduri au ținut la distanță constructorul. Dacă vom extinde imaginea la ansamblul întregii țări, vom vedea de ce marile lucrări de infrastructură stagnează. Vedem cum licitația pentru Centura Bacăului a dat chix o dată și se lungește nepermis a doua oară.

De autostrăzi nu mai vorbim. Revenind pe plan local, chiar și în condițiile în care municipalitatea are propria sa firma de utilități, tot dura zece zile de proceduri birocratice de când se dădea comanda și până când se putea interveni ca să se astupe o groapă în asfalt.

Birocrație anticorupție, vor spune cei mai optimiști, în vreme ce speculanții politici exploatează electoral acest aspect. Totul în numele unor paradigme de genul „luptei anti-corupție” sau „statul e cel mai prost manager”, etichete politice care încearcă să mascheze ideologic tacticile neocon.

În aceste condiții, eu aș da o șansă deciziei de a da în administrarea Societății de Servicii Publice drumurile și străzile din Bacău. Măcar pentru faptul că nu va mai exista nici o scuză atunci când gropile semnalate de băcăuani vor rămâne neacoperite.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri