6 mai 2024
ActualitateO porțiune din Autostrada A7 Ploiești - Bacău - Siret are probleme...

O porțiune din Autostrada A7 Ploiești – Bacău – Siret are probleme nerezolvate

Un lot al Autostrăzii A7, în apropiere de Buzău, are probleme juridice ce țin de un an de zile si încă nu se întrevede o rezolvare.

Conform Asociației Pro-Infrastructura, în 26.01.2023 Curtea de Apel București (CAB) a decis menținerea hotărârii CNSC și a admis contestația celor de la Danlin pe cei 13,9 kilometri ai A7 dintre Spătaru (Buzău Sud-Vest) și nodul cu DN2B spre Brăila (Buzău Sud-Est).

“Povestea începe ușor-ușor să semene nepermis de mult cu alte epopei din istoria CNAIR. În cazul de față, licitația a fost lansată în 01.06.2021, ofertele au fost depuse în 16.09.2021 și primul câștigător, Trameco, a fost desemnat în 07.03.2022. Acesta a fost contestat de 3 (trei) competitori, iar doi dintre ei au avut câștig de cauză.



După prima reevaluare, în 27.10.2022 a fost dat un nou câștigător: Nurol. Dar turcii au fost contestați de Danlin și de Tefken, iar CNSC a admis acțiunea celor de la Danlin. Așa că s-a mers la CAB, iar judecătorii au dat pe 26 ianuarie decizia definitivă: CNAIR trebuie să reevalueze ofertele Danlin și Nurol.

Vă scutim de explicațiile complicate și vă spunem doar concluzia. Între altele, există două variante probabile: ori vedem al treilea câștigător, Danlin, și apoi contestația Nurol (aproape o certitudine în acest caz) ori se anulează licitația dacă CNAIR descalifică ambele oferte rămase în cursă. Clar este un lucru: deznodământul se amână cu luni bune, indiferent de scenariu!”, se arată într-un comunicat al Asociației Pro-Infrastructură.

Ce se întâmplă cu celelalte tronsoane ale Autostrăzii A7 Ploiești-Pașcani? Pe Ploiești (Dumbrava)-Mizil cei de la Pizzarotti au un ritm complet nesatisfăcător, spune Asociația, ajungând la un progres fizic de aproximativ 5% după 5 luni de la emiterea ordinului de începere lucrări (22.08.2022). Mult mai bine stau vecinii de la Coni-Trace pe Mizil-Spătaru (Buzău Sud-Vest): în jur de 10% cu ordin emis în 11.08.2022. Ambele sectoare au termen contractual de finalizare aprilie 2024.

De la Buzău Sud-Est și până la Bacău Sud (Nicolae Bălcescu) sunt 7 loturi în lungime de 178,34 kilometri și o valoare totală de aproape 2,2 miliarde euro fără TVA. Toate sunt căștigate UMB. Antreprenorul a intrat în teren în mai multe zone și va accelera progresiv pe toată distanța, pe măsură ce vremea îi va permite și va reuși să-și mobilizeze “armata”, așa cum singur și-a intitulat-o.

“Ultimele 3 segmente din cele 13 finanțate prin PNRR ale Autostrăzii A7, între Bacău și Pașcani, așteaptă decizia CNSC care va veni probabil spre sfârșitul lunii februarie, după ce Danlin a depus contestații pe fiecare lot ca urmare a desemnării câștigătorului inițial (tot UMB) în 22, 23 respectiv 29 decembrie 2022. Dacă CNSC respinge acțiunea Danlin, atunci CNAIR trebuie să semneze contractele. Dacă se admite, chiar și parțial, urmează o reevaluare sau un recurs la CAB și deznodământul se prelungește (cel puțin până) spre jumătatea anului”, se mai arată în comunicatul citat.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri