20 aprilie 2024
ActualitateO noua institutie de control pe sosele

O noua institutie de control pe sosele

Luna noiembrie este ultima in care Autoritatea Rutiera Româna, Registrul Auto Român si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale ii mai pot trage pe dreapta pe transportatori. Atributiile de control vor fi preluate, de la inceputul lui decembrie, de o institutie noua. Este vorba despre Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR), o institutie publica, cu personalitate juridica, aflata in subordinea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii. Conform OG 26/2011, ISCTR va controla: conditiile de efectuare a transporturilor rutiere, a activitatilor conexe transportului rutier si a activitatii de pregatire a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere; conditiile de siguranta a transporturilor rutiere si de protectie a mediului; starea tehnica a vehiculelor rutiere; masele si/sau dimensiunile maxime admise pe drumurile publice si masele totale maxime autorizate; tariful de utilizare si tariful de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania. Inspectorii ISCTR vor avea dreptul ca, la depistarea unor nereguli, sa imobilizeze vehiculele, sa ridice placutele de inmatriculare si chiar sa suspende dreptul de utilizare a vehiculului prin retinerea placutelor si a certificatului de inmatriculare. In plus, pot fi retinute o serie de documente, printre care licenta de transport, certificatul de transport in cont propriu, autorizatia speciala de transport, etc. Noua institutie se va organiza in 8 inspectorate teritoriale, fara personalitate juridica, conduse de câte un inspector sef. „Inca nu stim unde vor fi acestea, ne-a declarat Stefan Martin, sef al ARR Bacau. Ordonanta a aparut, dar nu si normele de aplicare. Le asteptam, fiindca trebuie sa ii disponibilizam pe inspectorii rutieri. Dintre ei vor fi selectati, pe baza de concurs, cei care vor lucra la noul inspectorat.” La ARR Bacau vor fi desfacute 6 contracte de munca, dar nu se stie inca numarul locurilor pe care vor concura inspectorii rutieri ramasi fara loc de munca. ISCTR va fi finantat din venituri proprii care se vor constitui prin virarea de catre ARR si RAR a unui procent din cuantumul tarifelor incasate echivalent cu media procentelor alocate de catre fiecare dintre cele doua structuri pentru activitatea de control in ultimii doi ani. Pe de alta parte, ARR mai trebuie sa vireze lunar un procent de 60% din cuantumul tarifelor incasate pentru serviciile specifice prestate, iar RAR, un procent de 30% din cuantumul tarifelor incasate pentru serviciile specifice prestate. Bazele de date ale celor trei institutii (ARR, RAR, CNADNR) vor fi corelate si interconectate, iar controalele vor putea fi programate unitar.
Doina Mincu

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri