Pune acest sfat într-un loc unde îl poți citi, pentru a-ți aduce permanent aminte de dorința de a trăi în mod firesc:
“Lasă pământul să se odihnească după cât de mult l-ai săpat și așteaptă până s-a uscat, înainte să-l uzi din nou. Frunza știe dinainte cum să-și găsească direcția. Dă-i șansa să caute singură lumina soarelui.”

Petrece o zi întreagă observând natura sau poate te atrag zorile ce aprind încet cerul și alungă întunericul, fără să se grăbească. Cultivă stările de fascinație și de apreciere ca fundamente interne și atunci când vezi o priveliște minunată sau auzi un sunet încântător, oferă-ți răgazul să reflectezi la miracolele din aceste plăceri senzoriale. Găsește-ți timp să faci ceva ce nu ai mai făcut niciodată: fie că e vorba să mergi desculț prin ploaie, să te apuci de cursuri de dans, să te plimbi cu bicicleta, să sari coarda, sau orice alt lucru pe care ai dorit dintotdeauna să-l faci. Recunoaște că tu însuți ți-ai creat restricții în viață, restricții care te țin departe de experiențe noi și frumoase, așa că fă-ți timp acum să închizi cartea ta de reguli personale și traversează într-o lume în care nu ai mai călătorit niciodată. Începe prin a accepta mai multă spontaneitate și mai puțină îngrădire în viața ta de zi cu zi. Fă o excursie fără să o planifici din timp și mergi acolo unde te îndeamnă instinctul să mergi. Spune-i laturii autoritare din ființa ta să ia o pauză. Arată-ți ție și lumii o nouă față a ta, rostind următoarele: “Sunt liber să fiu eu însumi. Simt nevoia să respir o gură de aer proaspăt!”

Trăiește misterul începând să percepi ceea ce scapă privirii unui ochi obișnuit. Cerul, florile, copacul de la tine din curte, cățelul familiei, soarele sau luna, sunt miracolele din viața ta. Privește dincolo de ele! Scrie despre aceste minunății, fotografiază-le, observă și imortalizează într-un fel sau altul toate lucrurile noi care-ți captează atenția din această nouă perspectivă plină de sfială și uimire.

Toate aceste atitudini și modele noi de comportament te vor ajuta să-ți schimbi modul de a-ți percepe viața modernă și cu ajutorul lor îți poți modifica întreaga existență. Dacă te bucuri pentru ceea ce ai ești mai puternic, iar oamenii din jurul tău emană o energie pozitivă. “Mai ales sănătatea întrece atât de mult toate bunurile materiale”, încât nimic nu este greu când cunoști anumite lucruri. Pentru simplificarea înțelegerii voi spune: combustibilul organismului uman este oxigenul, fără de care acesta nu ar putea funcționa. Toate celulele care alcătuiesc organismul omenesc au nevoie de un aport continuu de oxigen. Oxigenul atmosferic este captat la nivelul plămânilor de către globulele roșii din sângele de la acest nivel, aceleași globule transportându-l apoi în tot corpul. Celulele bine oxigenate sunt active și sănătoase. Aerul are o mare legătură cu bunăstarea generală a organismului. Aerul curat sau aerul bogat în ioni negativi se găsește din abundență în jurul lacurilor, lângă râuri și căderi de apă, în păduri, la țărmul mărilor și chiar după o ploaie torențială. Această varietate de aer vă împrospătează și vă înviorează dacă-l respirați!

Exercițiul fizic este o metodă bună de a vă umple organismul cu oxigen proaspăt. Activitatea fizică dilată și deschide vasele sangvine, mărind în același timp viteza de circulație a globulelor roșii încărcate cu oxigen. O altă metodă ce poate să vă facă să vă simțiți mai bine este să vă faceți timp de mai multe ori în fiecare zi, pentru a respira profund. Aceasta va pune la dispoziția organismului dumneavoastră minunatele “șuvoaie” de oxigen și va ajuta la înlăturarea dioxidului de carbon. Așadar, faceți pauze dese în timpul lucrului: întindeți-vă, ridicați-vă de pe scaun, plimbați-vă puțin, spălați-vă pe față cu apă rece, ascultați muzică în surdină, nu înainte de a deschide larg fereastra. Lăsați deoparte telefonul, calculatorul sau tableta și fiți câteva minute singuri, doar cu gândurile voastre. În aceste minute prețioase poți să-ți elimini gândurile și sugestiile negative, să-ți armonizezi mentalul. Nu uita să-ți aerisești locuința în fiecare zi, să dormi într-o cameră bine ventilată, iar dimineața să dai la o parte toate perdelele pentru ca soarele să pătrundă în casă. Toate aceste lucruri îți vor ridica moralul, ziua îți va fi mai luminoasă iar sănătatea ta va avea numai de câștigat.

Care sunt tensiunile zilnice cel mai des întâlnite? Frica de eșec, sănătatea ta și a familiei tale, singurătatea, preocuparea legată de greutatea corporală, nemulțumirea provenită din nerecunoașterea valorii tale la locul de muncă…și lista nu se încheie aici. Soluția pare a fi să ne inducem noi relaxarea, reducând astfel tensiunea specifică stării de stres. Întrucât relaxarea nu se instalează instantaneu, este nevoie de exercițiu, de timp, de un moment bine ales, de un spațiu adecvat și o tehnică perfectă. Și totul apoi devine practicabil: stând așezați cu bărbia sprijinindu-ne pe piept și brațele ușor pe lângă corp, închidem ochii și respirăm adânc de 2-3 ori. Încercăm să fim calmi și relaxați. Cu o voce ușor șoptită, spunem în gând următoarele: “Sunt tot mai calm și mai relaxat!” După aceea, respirăm adânc și liniștit. Tragem puternic aer în piept și deschidem ușor ochii. Constatăm imediat cât de bine ne simțim, ca după un somn reconfortant și lung în timp ce scuturăm ușor brațele și picioarele. Apoi trebuie să avem credința că suntem sănătoși și suntem buni la suflet. Și asta nu doar la timpul viitor, ci mai ales în prezent.

Aplică acest mod de a vedea lucrurile în lumea ta, iar sarcinile se vor simplifica și nivelul tău de performanță va crește. Găsește bucuria în lucrurile simple și schimbă-ți viziunea în așa fel încât să-ți facă plăcere ce ai, locul în care trăiești și persoana care ești, cu tot ce reprezinți tu.

Acum ridică-ți ușor privirea: “Cerul face bine tuturor și nu face rău nimănui.” Ești liber să fii tu însuți și ești pe deplin îndreptățit să respiri o gură de aer proaspăt!

Carmen Barcan, terapeut

Alte articole