Începând cu data de 12 decembrie, va intra în vigoare Mersul Trenurilor, valabil pe toată perioada anului viitor. Noutatea absolută este introducerea unui „supetren” între Brașov și Constanța, trenul Interregio „Tomis Expres”, care va avea doar două opriri intermediare, la Predeal și la București Nord.

Astfel, distanța dintre cele două mari orașe va fi parcursă în doar patru ore și 23 de minute, spun oficialii companiei de cale ferată. „Supertrenul” va începe să circule încă din luna decembrie a acestui an. În plus, noul mers al trenurilor conţine mai multe rute noi, una dintre acestea fiind cel care va face legătura dintre Capitală şi Aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni), blocată mai mult timp în instanţă de proprietarii terenurilor expropriaţi.

Moldova și Banatul, tot greu de legat

Va fi făcută și legătura dintre Iași și Braşov, cu traseu prin Oneşti – Miercurea Ciuc, drum care va dura 8 ore şi câteva minute (12 minute, pentru cursa spre Braşov, respectiv 3 minute, spre Iaşi). Traseul cel mai lung, Iaşi – Timişoara, „Trenul Foamei”, cu legătură prin Cluj-Napoca – Deva (848 km), va avea aceeași durată ca și până acum – 18 ore, respectiv aproape 16 ore, varianta „de zi”, prin Cluj – Oradea. Durata mare de timp este determinată de lucrările de modernizare începute de câţiva ani şi care vor mai dura alţi 3 – 4 ani, limitând viteza la cel mult 50 km pe oră.

Mai repede la destinație, doar cu unele trenuri

În schimb, trenul care va lega Capitala de Suceava, va parcurge cei 448 de kilometri în 5 ore şi 39 de minute, în loc de cinci ore și 55 de minute. Distanța București – Iași (405 km), va fi parcursă de trenul Interregio 380 în șase ore și 10 minute, în loc de șase ore și 26 de minute, cât durează călătoria în prezent. Viteza medie a trenurilor este de 42 km/h. Vor circula cu 160 km/h doar câteva trenuri de zi, spre Constanța, iar cu 140 km/h, garniturile care se circulă între București și Ploiești, cât și unele pe mici porțiuni în Ardeal.



PUBLICITATE