Ordinul de ministru al „educației” (că Învățământ nu mai facem) impune clar note de la 1-10 ca scală de evaluare.
Ce să vezi, în anul 2025, se pun încă puncte la subiecte, 5 pct de obicei (ca la evaluarea națională — 5 maxim, fiind sistemul rusesc actual), fără a ține cont de dificultatea subiectelor.
Corigenți la aritmetică elementară, profesorii adună puncte și împart la 100, crezând ei că așa se calculează o notă.
Doar că, surpriză, notele ies foarte mici chiar dacă elevul scrie la toate subiectele.
Eroarea e mare, dar toți se prefac că n-o văd.
Dacă, în schimb, s-ar pune note de la 1 la 10 fiecărui subiect (cum prevede Ordinul de ministru), atunci am observa note mai mari; abia atunci am putea spune că facem o medie aritmetică reală a unor note cu barem maximal până în 10.
Să atribui 5 puncte unei probleme cu o dreaptă împărțită la 4, la fel ca unei probleme de geometrie în spațiu, denotă ori superficialitate maximă, ori premeditare pentru acoperirea neglijenței profesionale.
Să treacă și cei mai slabi…
Scriban

Ziarul Deșteptarea te ajută să fii auzit! Fă-ți cunoscute ideile, semnalează problemele, transmite așteptările sau bucură-te de succesele cotidiene alături de ceilalți cititori.