Timp de două luni, între 9 octombrie și până pe 9 decembrie, Asociaţia „Salvaţi copiii” România, organizație de utilitate publică, a cărei misiune este aceea de a garanta egalitatea de șanse pentru toți copiii, indiferent de mediul din care aceștia provin, a derulat proiectul educaţional „Dă BLOCK agresivităţii. Şi «glumele» dor. Stop Cyberbullying”, adresat copiilor şi tinerilor din învăţământul primar, gimnazial şi liceal. Proiectul este atractiv nu numai pentru că se adresează profesorilor, în calitate de diriginţi, din toate şcolile din ţară, punând la dispoziţie resurse educaţionale, în vederea realizării anumitor ore de dirigenţie ci, mai ales, prin faptul că oferă o perspectivă extinsă asupra fenomenului și propune teme actuale cu care se confruntă umanitatea, în era digitală, la nivel global.

La Colegiul Economic „Ion Ghica” Bacău, profesorii Tatiana Coşeraru şi Nicoleta Iftimiu au accesat platforma VoluntApp, un instrument-experiență de învățare utilă și plăcută, dedicată comunităţii „Ora de Net”, în calitate de facilitatori și voluntari ai programului. „Pentru o mai bună înţelegere a experienţei copiilor, în contextul dezvoltării tehnologice, s-a parcurs procesul propus în Ghidul Facilitatorului Ora de Net, în care se află pachetul de resurse educaţionale, pentru crearea unui spațiu de siguranță în mediul online și pentru folosirea creativă a acestuia”, ne-a declarat prof. Nicoleta Iftimiu. Temele propuse pentru realizarea unor lectii de dirigenţie au fost ofertante, în măsura prevenirii pericolelor pe care le-ar putea întâlni elevii, utilizând internetul în varii ipostaze, de la cumpărarea produselor de pe internet, la utilizarea reţelelor de socializare, ajungându-se chiar până la dependenţă.

Împreună cu clasele a IX-a J, a XI-a E, a IX-a K şi a XII-a A, s-au susţinut patru activităţi antrenante având teme precum „Cyberbulling” (Hărţuirea online), „Cumpărarea produselor de pe internet”, „Grooming” (Ademenirea online), „Dependenţa de internet”, „Cetăţenia digitală”, „Echilibrul şi starea de bine în era digitală”. Lecţiile au fost interactive, dinamice, elevii au avut ocazia să exemplifice cu experienţa personală, devenind responsabili pentru prezentul și pentru viitorul lor, conștientizând cum pot deveni ambasadori ai campaniei. Resursele video au constituit prilejul unor dezbateri argumentate și al unor momente de reflecție ghidate de profesorii facilitatori și voluntari.

La activităţi au fost prezenţi consilierul şcolar Andreea Astani, prof.pr.Adrian Bârdan şi un reprezentant al Asociatiei „Valoare Plus”. Fiecare dintre invitaţi a abordat problematica şi cu instrumentele specifice domeniului pregătirii, dar şi al experienţei de viaţă. Din acest punct de vedere, activităţile au avut şi o coordonată interdisciplinară. „La finalul acestui program, avem convingerea că învățarea aplicată și dialogurile purtate vor avea ca finalitate, în rândul elevilor, o mai mare precauţie în privinţa utilizării internetului și în folosirea creativă, utilă şi sigură a acestuia, în căutarea stării de bine, a individualității și a diversității în era digitală. Aşadar, prilej de reflecţie cognitivă, dar şi afectivă”, a mai explicat profesorul coordonator Nicoleta Iftimiu.

Alte articole