27 aprilie 2024
EducațieMinistrul Educației, Sorin Cîmpeanu: „Luăm în calcul, în luna iulie, organizarea concursului...

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu: „Luăm în calcul, în luna iulie, organizarea concursului pentru funcțiile de directori în școli. Examenul va fi scris!”

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, consideră că cea mai bună variantă pentru organizarea concursurilor de ocupare a funcţiilor de directori în unităţile de învăţământ ar fi un examen scris naţional, cu subiecte unice, care să aibă loc în luna iulie.

„Aceste concursuri trebuie să aibă loc, de preferinţă înainte de expirarea mandatelor actualilor directori, în luna august. Nu este deloc simplu, deoarece avem examenele naţionale, avem titularizare şi definitivat, avem foarte multe activităţi în calendarul acestui an şcolar. Dar, pe de altă parte, avem şi condiţii ce impun restricţii cu privire la organizarea concursurilor. Dar, chiar şi aşa, una din variantele pe care le luăm în calcul ar fi aceea de derulare a unui examen naţional scris, cu subiecte relevante, cu subiecte unice, în prima săptămână din luna iulie, urmând ca, mai apoi, în etapa a doua, cei care vor fi reuşit să treacă un plafon de minim nota 7 – o să vedem dacă va fi 7 sau mai mult, oricum, nu sub 7 (…) – la final de iulie, în ultima săptămână, ar putea fi organizată etapa a doua, în care să participe doar cei care au promovat examenul scris naţional. Este un obiectiv, este varianta cea mai bună”, a declarat Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, joi seara la TVR1.

Ministrul Educaţiei a adăugat că, dacă acest concurs nu va putea avea loc în luna iulie, din considerente epidemiologice, el va trebui organizat imediat după începerea noului an şcolar, în luna septembrie.



În Bacău, la începutul acestui an, Inspectoratul Școlar Județean, întrunit într-un prim consiliu de administrație, a aprobat detașarea în interesul învățământului a directorilor și directorilor adjuncți pe posturile rămase neocupate în urma concursului care a avut loc în urmă cu mai bine de patru ani. Asta ca urmare a faptului că, începând cu 09.01.2021, au încetat de drept contractele de management a 123 de directori și directori adjuncți din unitățile de învățământ din județul Bacău (89 directori și 34 directori adjuncți), care au susținut concurs de ocupare a acestor funcții în 2016 în baza Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct aprobată prin ordinul ministrului educației nr. 5080/2016.

Din cele 89 de funcții de director vacantate, în 61 de cazuri conducerea interimară este asigurată prin detașare de către aceleași cadre didactice, iar în cazul funcțiilor de director adjunct vacantate, din cele 34 funcții în 21 de situații au fost detașate aceleași cadre didactice. Concursul în cazul acestor directori a avut loc în 2016, perioada septembrie/ decembrie, iar numirile au fost din ianuarie 2017, pe un mandat de 4 ani.

Un al doilea concurs a fost în perioada iunie /august 2017, iar cei numiți pe funcție de conducere au preluat mandatele începând cu 1 septembrie 2017. De atunci nu s-au mai organizat concursuri pentru funcțiile de director/director adjunct în unitățile de învățământ preuniversitar.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri