19 aprilie 2024
CulturăMasini de epoca la Slanic Moldova

Masini de epoca la Slanic Moldova

In acest weekend statiunea Slanic Moldova a fost gazda unui inedit eveniment. Este vorba de cea de-a IX-a editie a Raliului “Carpati Retro”, manifestarea fiind organizata de Retromobil Club Romania, an parteneriat cu Romaqua Group Borsec. Rutele incluse pe intinerariul acestui raliu sunt: Bucuresti, Buzau, Focsani, Adjud, Onesti, Slanic Moldova si retur Bucuresti. Asadar, pe stadionul din statiunea Slanic Moldova, in fata unui numeros public format din turisti, dar si localnici, si-au dat intalnire nu mai putin de 30 autoturisme vechi, istorice, fabricate intre anii 1936 si 1973. Printre marcile cunoscute s-au numarat modele precum Mercedes Benz, Fiat 1100, Chevrolet Impala, Lancia Flavia, Ford Mustang, Porsche 912, Jaguar XJ6 seria 1, Opel Commodore, Dacia 1100, FIAT 124 Spider, Ford Capri, Lancia Fulvia 1300, Fiat 850 Coupe, Dacia 1300, Porsche 914, Peugeot 504, MGB GT, Ford Taunus GXL, Toyota Corona, VW Karman Ghia, Morgan, Volvo P 1800, Fiat 1300, FIAT 1500 C, M 461, unele dintre ele fiind unice in Romania. Motoare turate la maximum si adrenalina au fost ingredientele unui show unic. Cei care au luat startul la acest raliu au pornit vineri, 29 august, ora 10,00 din capitala, iar cel mai tarziu la ora 17,00 au fost in Slanic Moldova. Sambata, 30 august, s-au desfasurat probele speciale de andemanare si regularitate, care au fost de natura sa starneasca ropote de aplauze si strigate de admiratie din partea publicului spectator. “Particip la cea de-a cincea editie a raliului Carpati Retro si pot sa zic ca fiecare editie e una cu totul speciala, ne-a declarat Dan Bonciuc, proprietarul unui Porsche 914, fabricat in 1974, aflat la prima iesire in public dupa o lunga perioada de restaurare. Am aceasta pasiune de cand ma stiu. Pentru unii poate fi un hobby costisitor, insa nu pentru mine. A fost nevoie de multi bani, rabdare si multa perseverenta pentru a gasi piese originale. Trebuie sa precizez ca Porsche 914 e unic in Romania, iar in Germania mai sunt doar 600 din cele 100.000 cate s-au fabricat”. Altii privesc nostalgici catre masinile fabricate in perioada celor doua razboaie mondiale. “Mi-ar fi placut sa traiesc in acea perioada pentru a avea sansa sa vad cum aratau ele de la bun inceput. Oricum, e o bucurie unica sa le vezi cat de bine arata”, ne-a declarat Mihaela Negrila, o pasionata a masinilor de epoca, care a venit la Slanic Moldova, special pentru acest eveniment. “Am muncit sapte ani ca sa restaurez Mercedes-ul Benz 200/E, fabricat in 1936, din care s-au facut doar 548 de bucati. Practic, am descoperit masina, in urma sapte ani, abandonata in curtea unui bucurestean. Fusese transformata in cotet de pasari. Nu mai avea scaune, tapiterie, iar finisajele interioare, de lemn, erau roase de timp si daunatori. Din pacate, foarte greu gasesc piese originale pentru ea. In cei sapte ani am mai gasit doar doua masini, aceasta marca, niciuna nefiind in stare de functionare. De multe ori am fost nevoit sa ma bag eu personal ca sa o repar caci nu am avut incredere in nimeni”, ne-a declarat Rocco Nuzzi, un pasionat colectionar de masini de epoca. Din discutiile purtate cu acesta am aflat ca valoarea de catalog a masinii sale e de 150.000 de euro. De altfel, acesta cunoaste si povestea masinii care e la fel de importanta ca autoturismul in sine. Mercedes-ul Benz 200/E a fost adus in Romania, la Cluj de un general de armata neamt. De altfel, multi dintre cei prezenti nu au ratat ocazia sa se fotografieze alaturi de masinile de epoca, cel mai solicitat fiind un Morgan crem, model +8 Super Charged, din 1979. In urma discutiilor cu participantii am aflat ca nu sunt importante premiile ori diplomele, ci doar faptul ca prin intermediul acestor evenimente isi pot etala masinile de colectie.Scris de Dana Lungu

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri