1 mai 2024
ActualitateLicitația pentru supervizarea Lotului 2 Bacău-Pașcani din Autostrada Moldovei, în așteptarea verdictului...

Licitația pentru supervizarea Lotului 2 Bacău-Pașcani din Autostrada Moldovei, în așteptarea verdictului CNSC

În lumea construcțiilor și infrastructurii din România, proiectele de autostrăzi sunt adesea puncte fierbinți ale dezbaterilor și competițiilor intense. Recent, Autostrada Moldovei a fost centrul atenției, odată cu câștigarea licitației pentru supervizarea Lotului 2 al secțiunii Bacău-Pașcani de către proiectantul IRD Engineering. Cu toate acestea, entuziasmul a fost umbrit de o contestație depusă de firma Venturo la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), care a condus la suspendarea procedurilor.

Contractul pentru supervizarea Lotului 2, Trifești-Gherărești, are o valoare semnificativă de 52 de milioane de lei, similar cu cele pentru Loturile 1 (Bacău Săucești-Trifești) și 3 (Mircești-Pașcani). Totuși, drumul către implementare a fost presărat cu obstacole, iar contestația depusă de Venturo a adus o pauză în procesul de atribuire.

Încă din luna februarie a anului 2023, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat licitația pentru dirigenție de șantier pe toate cele trei loturi ale secțiunii Bacău-Pașcani, atrăgând opt oferte de la firme și asocieri din industrie. Conform informațiilor disponibile, proiectantul Venturo a fost exclus din competiție în urma unui certificat negativ emis în 2021 de Consiliul Județean Vâlcea. Ulterior, au fost respinse și asocierile conduse de ItalConsult și MGGP, adăugând un element suplimentar de controversă în procesul de licitație.



Pentru Autostrada Focșani–Bacău, supervizarea celor trei loturi se estimează a avea o valoare cuprinsă între 131 și 155 milioane de lei. Mai multe companii și asocieri au depus oferte, printre acestea numărându-se Egis, IRD Engineering, Venturo Investment, ItalConsult Spa și MGGP. Loturile 1 și 3 sunt în prezent în etapa de evaluare financiară, iar termenul de desemnare a câștigătorilor este stabilit pentru 29 noiembrie, conform Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Autostrada Bacău–Pașcani, cu o lungime totală de 77 de kilometri, promite să fie un proiect impresionant, având inclusiv o intersecție majoră cu Autostrada Unirii A8, echipată cu un nod rutier de tip turbion. Acesta va oferi bretele de viteză pentru toate direcțiile, sporind fluiditatea traficului în zonă. Planurile includ construirea a peste 100 de poduri, pasaje și structuri casetate, 9 noduri rutiere și 50 de spații de servicii, dotate cu stații de încărcare pentru mașini electrice.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri