16 aprilie 2024
ActualitateLiceenii și studenții români, în topul deținătorilor de smartphone și al conectării...

Liceenii și studenții români, în topul deținătorilor de smartphone și al conectării la internet de pe acest terminal

Aproape 40% dintre studenții și elevii români dețin un smartphone, aceștia fiind în top și la capitolul conectării la internet, relevă studiul res!com, realizat de Mercury Research.

La nivel general, 12% dintre românii cu vârsta peste 14 ani dețin un smartphone, iar 5% o tabletă.

Potrivit cercetării, dacă în rândul angajaților, doar aproximativ unul din șase deține un smartphone, procentajul elevilor și studenților este mult mai mare, ajungând la 38%.



În privința tabletelor, elevii și studenții dețin supremația, 14% dintre aceștia având un astfel de dispozitiv, comparativ cu 9% dintre antreprenori sau 6% dintre angajați.

Tot liceenii și studenții se află înaintea altor segmente în ceea ce privește posesia ambelor gadgeturi. Astfel, 8% dintre aceștia dețin atât un smartphone, cât și o tabletă, aproape de trei ori mai mult decât media națională (3%).

Studiul res!com arată că 20% dintre posesorii de smartphone nu se conectează niciodată la Internet de pe mobil, la fel și 43% dintre posesorii de tablete.

Pe de altă parte, liceenii și studenții sunt într-o măsură mai mare online pe mobil, întrucât majoritatea celor care dețin un astfel de aparat îl folosesc în acest sens. Doar 12% dintre aceștia care dețin un smartphone și 18% dintre posesorii de tabletă nu intră pe Internet de pe aceste gadgeturi.

Studiul este reprezentativ la nivel național și a fost realizat în luna septembrie 2013 prin interviuri față în față, pe un eșantion de 1.200 de repondenți cu vârsta de peste 14 ani. Eroarea maximă de eșantionare este de plus/minus 2,8%, la un nivel de încredere de 95%.

res!com este primul studiu sindicalizat din România despre piața serviciilor de telecomunicații, care oferă, începând din anul 2006, informații despre utilizarea acestora și cheltuielile aferente alocate de populație.

Compania Mercury Research, prezentă pe piața din România din 1994, oferă soluții de cercetare adaptate domeniilor, precum: bunuri de larg consum, retail, financiar-bancar, IT&C, media, sănătate, industria auto sau social.

AGERPRES

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri