25 aprilie 2024
ActualitateKarting: S-au întrecut în și pentru Cupă

Circuitul „Speed Park” din Bacău a găzduit în perioada 9-11 aprilie prima competiție internă a sezonului: Cupa României FRK.

Karting: S-au întrecut în și pentru Cupă

Liber la viteză în competițiile interne de karting! Sezonul oficial a fost deschis în weekend, pe circuitul băcăuan „Speed Park”, de Cupa României FRK. Deși inițial se anunțaseră nu mai puțin de 14 clase de concurs, finalmente au fost doar opt, care au reunit la start 50 de piloți. Asta și pentru că, în paralel, Bucureștiul a găzduit prima etapă din Karting Masters Romania 2021. Un nou semn că vechile orgolii din kartingul românesc domnesc și în vremuri pandemice. În fine, chiar dacă numărul piloților prezenți la Cupa României FRK a fost inferior așteptărilor, nivelul competițional s-a dovedit unul destul de ridicat. Pe scurt, puțini, dar buni. Și, mai ales, rapizi, lucru remarcat și de fostul campion național și internațional Doru Sechelariu, care a fost cât pe ce să cadă pradă tentației de a concura în KZ. În cele din urmă, băcăuanul a dat volanul pe microfon, comentând, alături de Cristian Cucolaș, finalele de duminică, preluate și de site-urile posturilor Eurosport și Antena 1.

Ar fi fost frumos să avem un număr cât mai mare de participanți la Cupă, dar important este că piloții prezenți au demonstrat certe calități. Contează foarte mult că o bună parte din ei concurează frecvent în străinătate”, a subliniat Doru Sechelariu.

Finalele programate duminică au fost deschise de confruntarea de la clasa KZ, iar aici surprizele nu s-au lăsat așteptate. Pornit din pole-position cu titlul de mare favorit, Leo Borlovan și-a confirmat statutul doar jumătate de cursă. O defecțiune a kartului l-a silit pe Leo să abandoneze, iar lupta pentru trofeu a propus, astfel, alți protagoniști: Ruslan Myronov, Nicolae Trifu și Darius Cotiga.



Finalmente a triumfat ucraineanul de la ACS ICS Racing, în fața lui Trifu, cei doi beneficiind și de o penalizare a lui Cotiga semnalată de arbitrajul video.

A urmat clasa OKJ, cu doar patru participanți, dar cu o luptă acerbă pentru locul 2 între Negoiță și Enache, în condițiile în care locul 1 a fost ipotecat de Tudor Tudurachi de la BRT, care a condus ostilitățile de la început și până la sfârșit. Tudurachi a fost secondat până la urmă de Enache, deoarece Negoiță a fost constrâns să abandoneze după o ieșire în decor într-o curbă ac-de-păr. Pornit al șaselea (din șapte) pe grila de start, Andrei Marchidan a luat un start fulminant, instalându-se încă dinaintea primului viraj în fruntea clasei Senior Rotax, pe care a câștigat-o în fața bulgarului Bekov. Luptă strânsă doar în primele tururi pentru supremația clasei Junior Rotax între Paul Lăzărescu și Eduard Brezina. Condiționat de o serie de probleme tehnice, acesta din urmă a pierdut teren, abandonând în cele din urmă, lucru care i-a dat cale liberă lui Lăzărescu către victorie.

La Micro Rotax, Evan Vintilă a rezistat atacurilor susținute ale lui Ciprian Ioniță, în special pe linia dreaptă, și s-a impus aproape la foto-finsh în unul dintre cele mai pasionante dueluri ale zilei. Dacă anul acesta, Cupa Ucrainei la Pufo a luat drumul României grație performanței nemțeanului de la BRT, Eric Vrânceanu, în schimb Cupa României la această clasă a pornit-o către Ucraina, ca urmare a revanșei luate la Bacău de Alex Legenkyi.

Eric Vrânceanu a fost nevoit să se mulțumească doar cu poziția a doua pe podium, însă viitorul e de partea sa. Supremația clasei Mini Rotax a fost o afacere în doi, între Comăniciu Popa și Ilie Bogdan, victoria revenind lui Popa. De notat locul trei ocupat de Riana Bâcîrcel, singurul podium de la Bacău obținut de o reprezentantă a fetelor. În fine, la Mini 60, Lev Krutogolov și Mircea Pătru (BRT) s-au alternat la conducerea cursei și se părea că românul va ține trofeul acasă, însă ucraineanul și-a depășit rivalul cu un tur înainte de finiș. Krutogolov a trecut linia de sosire cu mâinile ridicate, în semn de victorie, în timp ce Pătru a lovit de mai multe ori cu pumnul în volan, înciudat că a scăpat victoria printre degete. Rămâne pe data viitoare, cu atât mai mult cu cât BRT arată ca o echipă cu potential semnificativ.

„Așa este, avem piloți buni, care pot deveni, cu timpul, și mai buni”, a concluzionat managerul ACS BRT, Vladimir Borțov.

Kartingul va reveni în Bacău în perioada 9-11 iulie, cu ocazia etapei a treia a Campionatului Național FRK.

Podiumul celor opt clase de concurs

KZ2: 1) Ruslan Myronov (ACS ICS Racing), 2) Nicolae Trifu (Transkart Racing Club), 3) Darius Cotiga (ACS CRG Romania).

OKJ: 1) Tudor Tudurachi (ACS BRT), 2) Eric Enache (ACS CRG Romania), 3) Sergiu Nicolae (CS Sined Motors Sport).

Senior Rotax: 1) Andrei Marchidan (ACS Țuțuian Racing Team), 2) Martin Bekov (ACS Praga Racing), 3) Vladimir Ichim (ACS Praga Racing).

Junior Rotax: 1) Paul Lăzărescu (ACS Skat Kart), 2) Alexandru Wolter (ACS Roadrunner Racing Team), 3) Istvan Deszo (ACS Țuțuian Racing Team).

Premianții Clasei Micro Rotax

Micro Rotax: 1) Evan Vintilă (CS Sibiu Racing Team), 2) Ciprian Ionișă (ACS CRG Romania), 3) Eric Brezina (ACS Praga Racing).

Pufo: 1) Alex Legenkiy (ACS Borsch Racing), 2) Eric Vrânceanu (ACS BRT), 3) Bogdan Dolganiuc (ACS BRT).

Premiații Clasei Pufo

Mini Rotax: 1) Comăniciu Popa (ACS Roadrunner Racing Team), 2) Bogdan Ilie (ACS Masterkart), 3) Riana Bâcîrcel (ACS Masterkart).

Mini 60: 1) Lev Krutogolov (ACS Borsch Racing), 2) Mircea Pătru (ACS BRT), 3) Nikita Botte (ACS Borsch Racing).

Foto: Ioan Bîșcă, Dan Duță

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri