18 mai 2024
CulturăInterferențe artistice româno-braziliene în Bacău

Interferențe artistice româno-braziliene în Bacău

Superba vară românească și surprinzătorul mister brazilian s-au reunit în expoziția de pictură naivă și de xilogravură „Interferențe româno-braziliene”, vernisată, marți, 6 iunie, la Biblioteca Județeană „Costache Sturdza”, din Bacău. Pe simeze au putut fi admirate lucrările pictoriței Elena Ștefănescu și xilogravurile brazilianului Beto Nascimento, deja cunoscut publicului băcăuan din alte manifestări expoziționale de la noi. Evenimentul a fost prezentat de criticul de artă Iulian Bucur și de pictorul și profesorul Aurel Stanciu. Curatorul expoziției este chiar cunoscutul pictor naiv Ioan Măric.

La eveniment au fost prezenți, alături de iubitorii de artă și de  numeroși membri ai Cercului „Terapie prin artă” al Clubului 60 Plus din Bacău, și directoarea Școlii Populare de Arte și Meserii din Bacău – Carmen Voisei și directorul Bibliotecii Județene – Adrian Jicu.

„Felicitări Bibliotecii Județene de a pune la un loc lumi îndepărtate, din România și din Brazilia –  a spus, de la început, Iulian Bucur. E o dovadă că arta poate fi un gest suprem de prietenie. Sunt interferențe artistice româno-braziliene în Bacău, ca un dar al artiștilor care expun pictură naivă și xilogravură, Elena Ștefănescu și Beto Nascimento. Ei nu au făcut altceva decât să reia eternele povești ale artei. Elena Ștefănescu redescrie, peste tot, omul în frumusețea lui, în imagini pline de culoare și lumină. Nascimento, prin mijloacele specifice xilogravurii, aduce în față lumina din întuneric, pentru că acolo și întunericul a fost, la origine, o lumină. Xilogravorul pornește de la haos spre ordine, de la întuneric spre lumină”.



Aurel Stanciu a remarcat vigoarea de care dă dovadă Bădița Ion Măric în a promova artele plastice peste tot în lume, de a face cunoscute nume noi de artiști plastici din domeniul picturii naive, de a organiza mereu evenimente în acest domeniu, precum expoziția de acum de la Biblioteca Județeană.

„Xilogravura, grafica – a precizat Aurel Stanciu -, au o tehnică specifică. Ele fac deosebirea clară între alb și negru. Pictura este o revărsare de culori. Tablourile Elenei Ștefănescu sunt bogate în forme și culori. Inima pictoriței este, astfel, foarte bogată, vrea să dăruiască mult privitorului. Pictorul, de altfel, este un altruist. Iar în tablourile ei domină culorile calde, ușoare, nu cele dure. Imaginile sunt inspirate din ceea ce mulți dintre noi am trăit în tinerețe, la țară. Iar Elena Ștefănescu pictează pe orice, inclusiv pe suporturi de farfurii de unică folosință, care capătă astfel o altă valoare”.

Gazda evenimentului, Biblioteca Județeană, a acordat, la final, Diplome de excelență expozanților și curatorului expoziției.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri