duminică, 15 iunie 2025

Începând cu 2 iunie, cererile pentru Cartea electronică de identitate pot fi depuse pe baza programărilor online sau prin bon de ordine

Direcția Publică de Evidență a Persoanelor a Municipiului Bacău informează cetățenii din municipiu și din comunele arondate – Faraoani, Gioseni, Hemeiuș, Horgești, Letea Veche, Luizi Călugăra, Măgura, Nicolae Bălcescu, Parincea, Sărata, Săucești și Ungureni – că, începând cu data de 2 iunie 2025, cererile pentru eliberarea Cărții electronice de identitate (CEI) pot fi depuse în două modalități:

  • Pe baza unei programări online, realizată prin portalul HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/;



  • Prin bon de ordine, distribuit zilnic de ofițerul de serviciu de la punctul de acces al instituției.

Cartea electronică de identitate reprezintă noul standard în materie de documente de identitate, integrând un cip securizat care stochează date personale, inclusiv fotografie și amprente. CEI permite autentificarea electronică pentru accesarea serviciilor publice online și semnarea digitală a documentelor, contribuind la digitalizarea relației cetățeanului cu instituțiile statului.

Cine poate solicita Cartea electronică de identitate?

Prima CEI este gratuită pentru toți cetățenii români care au împlinit vârsta de 14 ani, în limita fondurilor disponibile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Atenție: pentru minori, programarea este validă doar dacă aceștia au împlinit vârsta de 14 ani la data programării.

În paralel, rămâne valabilă posibilitatea eliberării cărții de identitate în format clasic (model vechi), pentru cei care preferă acest tip de document sau care nu se încadrează în criteriile pentru CEI. Cererile pentru cartea de identitate clasică, cartea de identitate provizorie sau mențiunea de reședință se depun exclusiv pe baza bonurilor de ordine.



spot_img