14 iunie 2024

„Healthy wish, healthy life”, Aventura Erasmus+ a elevilor de la „Mangeron”

HomeActualitate„Healthy wish, healthy life”, Aventura Erasmus+ a elevilor de la „Mangeron”

„Healthy wish, healthy life”, Aventura Erasmus+ a elevilor de la „Mangeron”

În perioada 13-15 octombrie 2022, beneficiarii programului Erasmus+ au posibilitatea de a împărtăși experiențele lor cu privire la experinețele din programul Uniunii Europene (UE) care sprijină educația, formarea, tineretul și sportul.

Începutul de an școlar a însemnat pentru Liceul Tehnologic „Dumitru Mangeron ” oportunitatea de a participa la o mobilitate Erasmus+ pentru un grup de patru elevi: Atomei Giulia-Angela, Carnariu Denisa-Maria, Marolicaru Lucica Dumitrița, Cilof Vasile Daniel și un cadru didactic însoțitor, Mocanu Maria, proiectul fiind inițiat și implementat de prof. Benchea Claudia, director adjunct. Aceștia au participat pe parcursul a 7 zile, 8-14 septembrie 2022, la schimbul de tineri organizat în cadrul proiectului bilateral Croația-România: „Healthy wish, healthy life”, desfășurat în localitatea bihoreană Bicăcel.

Grupul de tineri băcăuani de la Liceul Tehnologic „Dumitru Mangeron” a avut posibilitatea să-și dezvolte abilitățile de relaționare prin alfabetizare emoțională profundă, pentru înțelegerea impactului violenței și adicțiilor asupra lor și a comunicării cu colegii lor, dar și pentru reconectarea cu natura, implicit o creștere personală pe toate planurile. Programul Erasmus+, prin abordarea nonformală, a reușit să-i transpună în situații indedite din perspectiva interacțiunii interculturale, dându-le posibilitatea să comunice în limba engleză. Pe parcursul acestui schimb de experiență, participanții au avut de construit proiecte practice în care să își dezvăluie nu doar talentele, dar și aptitudinile de a se documenta, arătând care sunt efectele nocive ale substanțelor care dau dependență (tutun, alcool, droguri etc.) asupra organismului, în general, și asupra a diferite organe, în special. Liceenii au înțeles mecanismul de a face alegeri corecte, deoarece în cazul fiecăruia se dă o lupta interioară între partea bună și cea mai predispusă spre testarea limitelor și încălcarea regulilor.



O altă parte importantă a proiectului a presupus ca participanții să exploreze orașul Oradea. Astfel, elevii și-au etalat talentul de a cânta la pian în public, și-au completat bagajul de cunoștințe despre curentul Art Nouveau, vizitând muzeul și admirând arhitectura unora dintre cele peste 100 de clădiri din centrul urbei ce aparțin acestui stil, au chestionat localnicii cu privire la cele mai comune „adicții” din Oradea, au căutat să afle și să testeze atracțiile gastronomice locale și au fost informați despre cele mai importante opțiuni de petrecere a timpului liber pentru adolescenți.

Schimburile de tineri cu adolescenți sunt un prilej veritabil de învățare și pentru facilitatori. Subiectele teoretice, conceptele și definițiile sunt detalii nu tocmai ușor de introdus. Lipsa unei dimensiuni teoretice propriu-zise încurajează explorarea, deși poate îi poate demotiva pe alți participanți, care au un stil de învățare diferit sau pur și simplu nu au mai întâlnit aceste concepte. Echilibrul între cele două polarități se obține prin testarea în timp a acestui aspect, fără teama de a pierde interesul unui grup față de program.
Pentru cadrele didactice participarea la un asemenea proiect înseamnă oportunitatea de a achiziționa metode și tehnici de a diversifica și de a dinamiza orele de educație formală prin inserția unor metode de lucru diferite de cele tradiționale la care elevii sunt puțin receptivi datorită rigidității lor. Iar acest proiect a însemnat învățarea prin descoperire, prin intermediul jocului, by doing, formatorul dirijând învățarea spre obiectivul urmărit, iar elevii conștientizând faptul că obiectivul a fost atins abia la sfârșitul zilei, în etapa de reflecție. Activitățile vizau atât componente practice, cât și emoțional-afective.

„Erasmus+ este o oportunitate extraordinară deopotrivă pentru elevi și dascăli, prin pluralitatea beneficiilor aduse participanților: lingvistice, culturale, educaționale și personale și sperăm/ne dorim ca acesta experiență să se repete/ să fie prima dintr-un șir lung cât mai curând la Liceul Tehnologic „Dumitru Mangeron”, Bacău”, a declarat prof. Mocanu Maria.

Mărturii ale elevilor participanți:

„Această experiență m-a ajutat să mă cunosc mai bine, să îmi fac prieteni noi, dar și să-i cunosc mai bine cei de lângă mine. Am învățat despre efectele drogurilor, țigărilor și alcoolului, dar și despre importanță lucrului în echipă și a comunicării. Activitatea care mi-a placut cel mai mult este “Lupul cel bun și lupul cel rău”. Mi-a plăcut că am reușit să mă înțeleg în limba engleză cu cei din Croația. Deși la început mi-a fost destul de greu să mă exprim, pe parcurs am reușit să mă descurc mai bine, să comunic și să mă înțeleg cu ceilalți. Mulțumesc mult pentru acest proiect minunat!”
Lucica-Dumitrița Marolicaru, elevă clasa a XI-a A, LTDM

„Nu credeam că poate fi așa emoționant să ne luăm la revedere de la persoane cu care am petrecut doar câteva zile. În această săptămână am avut parte de un rollercoaster al emoțiilor, de la fericire și mândrie la stres și anxietate. Dar, din fericire am reușit să le eliminăm pe cele rele rapid, cu ajutorul celor din jur. Conexiunea dintre echipa României și cea a Croației a fost puternică încă de la început, ceea ce ne-a făcut să ne apropiem ușor. Aici am învățat cele mai importante lecții, cum ar fi să ne respectăm pe noi mai mult și să ne punem pe primul loc pentru a avea o viață mai sănătoasă sau să îi ascultăm și să îi ajutăm și pe străini, deoarece și ei ne pot dori binele și ne pot da sfaturi utile în viață.”
Vasile-Daniel Cilof, elev clasa a XI-a A, LTDM

„Această experiență m-a făcut să îmi doresc mai mult de la mine însămi. M-a învățat să fiu mai comunicativă și mai deschisă în fața altora, mai ales în fața străinilor. M-am distrat foarte mult și am creat momente de neuitat, de care îmi voi aduce aminte zâmbind. Fiecare activitate a avut în spatele ei o lecție de viață pe care o voi folosi cu siguranță când va fi nevoie. Ne-am înțeles de minune cu echipa din Croația, au fost foarte înțelegători și respectuoși. Am legat cu ei o legătură strânsă, în ciuda faptului că de abia ne cunoscusem. Întâlnindu-i pe ei am realizat cât de diferiți sunt oamenii: păreri diferite, gusturi diferite, obiceiuri și tradiții culinare. Ar fi o plăcere să ne reîntâlnim la un alt proiect.”
Denisa Maria Carnariu, elevă clasa a XI-a B, LTDM

„Pentru mine acest proiect a fost minunat! Mi-am făcut prieteni noi, am cunoscut oameni de la care am avut ce să învăț și care mi-au schimbat felul de a gândi și de a-mi rezolva problemele specifice vârstei. Această experiență m-a făcut să vreau mai mult de la viață și să țintesc cât mai sus. Activitățile au fost constructive și m-au ajutat să învăț despre cum trebuie să lucrăm în echipă, despre faptul că e important să ascultăm toate părerile și ideile, și cel mai important lucru cum să le punem în practică. De asemenea, am învățat despre viciile care îți pot pune viața în pericol, despre cum ne afectează și în ce mod, dar și despre urmările nocive ale consumului de alcool, droguri.”
Giulia Angela Atomei, elevă clasa a XI-a B, LTDM



Alte titluri
Alte titluri

Trupa băcăuană „X-Dance” premiată la Festivalul internațional „Prietenia

Trupa de dans „X-Dance” a Școlii Gimnaziale „Miron Costin”,...

Aproape jumătate din voturi, anulate la o secție din comuna Berzunți

La secția de votare 274 din satul Dragomir, comuna...

Noile semafoare din zona Orizont, Bacău, puse în funcțiune

Municipiul Bacău a anunțat astăzi că noile semafoare din...

Piața țărănească: Care sunt cele mai scumpe și cele mai ieftine orașe din județ

În luna martie 2024, prețurile produselor alimentare din piețele...

Ultimele știri