9 mai 2024
ActualitateGuvernul propune impozitarea vehiculelor istorice. Cât ar trebui să plătească proprietarul unui...

Guvernul propune impozitarea vehiculelor istorice. Cât ar trebui să plătească proprietarul unui ARO

Un proiect de Ordonanță de Guvern a stârnit o reacție puternică din partea comunității de proprietari și pasionați de vehicule istorice din România. Potrivit proiectului, scutirea de la plata impozitului pe mijloacele de transport pentru vehiculele istorice, inclusiv cele considerate parte a patrimoniului tehnic și cultural al țării, ar urma să fie eliminată.

Retromobil Club România, asociația națională a proprietarilor și restauratorilor de vehicule istorice, a emis un comunicat în care exprimă profunda lor îngrijorare cu privire la acest proiect de impozitare. Potrivit comunicatului, patrimoniul de vehicule istorice al României cuprinde aproximativ 10.900 de autovehicule înmatriculate, care au fost recunoscute ca vehicule istorice de către Retromobil Club România și autoritatea națională F.I.V.A.

Asociația subliniază că, întrucât niciun muzeu de stat sau instituție publică nu deține vehicule istorice funcționale, ei au îndeplinit rolul de a crea un “muzeu pe roți funcțional”, oferind astfel publicului posibilitatea de a interacționa cu istoria auto a țării în mod gratuit.



Una dintre preocupările majore ale Retromobil Club România este că impozitarea vehiculelor istorice ar putea duce la retragerea din circulație a unui număr semnificativ de astfel de vehicule, multe dintre ele având o vechime aproape centenară. Proprietarii acestor vehicule, susțin ei, ar putea să nu aibă resursele financiare necesare pentru a achita un impozit comparabil cu cel al unor automobile noi de lux.

Pentru a susține argumentul lor, Retromobil Club România a oferit exemple specifice de autovehicule istorice și nivelurile de impozite pe care ar trebui să le plătească dacă proiectul ar fi implementat.

În timp ce Retromobil Club România recunoaște că alte state europene au impozite pentru vehiculele istorice, ei susțin că scutirea de impozite pe astfel de vehicule este o practică larg răspândită, sprijinind proprietarii în eforturile lor de conservare a patrimoniului auto.

Asociația a depus un memoriu către Guvernul României pentru a solicita modificarea prevederilor proiectului și se declară deschisă la dialog cu autoritățile pentru a găsi soluții echitabile și sustenabile în ceea ce privește măsurile fiscale care ar putea afecta patrimoniul auto național.

La cât ar ajunge impozitul pentru diferite mașini istorice:

– ARO 243D – 6.051 lei
– Autobuz Roman RD 111 – 1.641 lei
– Autocamion DAC 444 T – 1.071 lei
– Cadillac V12 (1937) – 10.350 lei
– Ford A (1929) – 6.051 lei
– Packard Super 8 (1948) – 9.315 lei
– Plymouth P2 (1936) – 6.051 lei

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri