29 martie 2024
ActualitateForum cetatenesc privind serviciile publice

Forum cetatenesc privind serviciile publice


Universitatea bacauana „George Bacovia” a gazduit marti, in Aula Moldova, Forumul cetatenesc cu tema „Eficienta si responsabilitate in furnizarea serviciilor publice”. Aceasta este ultima etapa ce face parte dintr-un proiect mai amplu, cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational „Dezvoltarea Capacitatii Administrative”, al carui beneficiar este Institutia Prefectului – judetul Bacau.

Relatia dintre cetateni si institutiile furnizoare de servicii publice este una foarte importanta. De aceea, consumatorii trebuie sa cunoasca atat drepturile, cat si indatoririle pe care le au in aceasta relatie. Acest subiect a fost dezbatut marti, in cadrul unui Forum cetatenesc ce s-a desfasurat in Aula Moldova a Universitatii „George Bacovia” din Bacau. Aceasta este ultima activitate desfasurata in cadrul unui proiect mai amplu numit „Mecanisme integrate de reducere a duratei de livrare a serviciilor publice in cadrul Institutiei Prefectului – Judetul Bacau”. Este vorba despre un proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational „Dezvolarea Capacitatii Administrative”. „Aceasta este o prima actiune pe care universitatea noastra o gazduieste, alaturi de autoritatile locale si cele a statului. Acesta este un forum pentru oameni, pentru economia bacauana. De circa 10 ani, universitatea noastra a reusit sa omologheze, asa cum spun specialistii in tehnica, doua programe educationale dedicate tinerilor care doresc sa se califice in profesii legate de administratie publica si asistenta sociala”, a precizat prof.univ.dr. Dumitru Bontas, rector Universitatea „George Bacovia” Bacau.

Grupul tinta, angajati ai Prefecturii Bacau

Obiectivul general al proiectului este „Imbunatatirea calitatii si eficientei serviciilor furnizate de Institutia Prefectului – judetul Bacau”. Grupul tinta a fost reprezentat de 110 angajati ai Prefecturii Bacau, din care au facut parte functionari publici, contractuali, dar si functionari publici cu statut special. „Rolul managementului unei institutii publice este acela de a se asigura de faptul ca institutia isi atinge scopul general, ajunge la rezultatele preconizate, referitoare la cetateni, la utilizatorii de servicii si opereaza intr-un mod eficient si ieftin. Furnizarea serviciilor publice cu eficienta presupune, in primul rand, concentrarea conducerii asupra scopului organizatiei si asupra rezultatelor cu impact asupra cetatenilor si utilizatorilor de servicii”, a declarat Constantin Scripat, prefect de Bacau. Printre activitatile desfasurate in cadrul proiectului se numara si achizitionarea aplicatiei informatice de management integrat al documentelor, sistem ce functioneaza acum la nivelul institutiei. Angajatii alesi in acest proiect au participat la un curs de formare profesionala in domeniul furnizarii serviciilor publice orientate catre cetatean. 70 dintre angajati au primit si diplome care atesta calificarea lor. Scopul ultimei activitati a Forumului cetatenesc este acela de a informa cetatenii cu privire la drepturile si obligatiile care le revin in relatiile cu institutiile publice. „Exista si unele scopuri generale care sunt esentiale pentru intregul sistem public, cum ar fi oferirea de servicii de calitate si oferirea de valoare in schimbul banilor publici. Toate institutiile furnizeaza un serviciu altor oameni sau altor organizatii, chiar daca nu toate furnizeaza servicii direct cetatenilor”, a mai spus Scripat. Perioada de implementare a proiectului este aprilie 2010 – mai 2011, iar valoarea totala eligibila a acestuia este de 352.454 de lei, in care 85 la suta reprezinta cofinantarea din Fondul European, iar 15 la suta contributia publica, asigurata de Guvernul Romaniei prin Ministerul Administratiei si Internelor.
Sinziana Filimon



spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri