18 mai 2024

Farsa

Ministrul Educației ieșit în fața nației  cu o altă fițuică doldora de mâzgăleli logice și fracturi morale. Începe să semene din ce în ce mai mult cu un clown, deși, deocamdată, nu și-a cucerit decât titlul de farsor.

Fițuica pomenită promite revoluționarea discursului educativ. Înlocuirea tablei clasice cu taba inteligentă, a testelor susținute pe hârtie cu testele în format electronic, introducerea catalogului electronic, schimbarea sistemului de evaluare și a structurii anului școlar sunt câteva dintre noutățile trâmbițate pentru anul școlar viitor. Ambiția IT-istă n-are, evident, nicio susținere financiară. Ministrul care n-a reușit în pandemie să doteze școlile nici măcar cu niște amărâte ,,despărțitoare” de plastic promite că acestea  vor arăta,  peste doar patru luni, ca niște platouri de filmare pentru Star Trek. Hazardându-se până la limita ridicolului, zice că profesorii nu vor avea dificultăți în utilizarea tehnologiei, deși unii dintre ei nu se pricep să deschidă un laptop. În plus, n-a suflat nimic despre introducerea educatorilor neinițiați într-un proiect urgent/ intensiv pentru alfabetizarea IT.

Schimbarea sistemului de evaluare (,,o singură medie generală”, la finalul anului școlar) pare relaxantă pentru elevi și profesori, dar să  slobozi stupizenia potrivit căreia ,,fiecare profesor ştie foarte bine să îşi evalueze elevii ritmic, pe parcursul întregului an școlar” este mult prea mult. Vorbiți cu directorii de școli, priviți în rapoartele de inspecție (I.S.J., ARACIP, minister) și veți vedea de ce minuni sunt în stare unii evaluatori. Firesc era ca ministrul să nu se limiteze la o aruncare bombastică de petarde, ci să prezinte, în amănunt, procedurile unei notări ritmice. Preconizata structură a anului școlar pare a fi elaborată de firmele de turism. Mai zice ministrul că – lume, lume! – gata cu meditațiile cu profesorul de la clasă, ca și cum ar putea controla cineva povestea asta.

Fițuica nu suflă niciun cuvânt despre legalul procent din PIB care trebuie alocat Educației și statutul de marginalizat național al profesorului, despre sufocantul curriculum și paragina morală a managementului național. Etc.  E o farsă.

 

 

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri