19 mai 2024
SportEtapă de excepție pentru moineșteanul Sebastian Scîrlet în raliul de 'casă'

Etapă de excepție pentru moineșteanul Sebastian Scîrlet în raliul de ‘casă’

La a treia prezență în raliul său de casă – Raliul Moldovei Bacău – moineșteanul Sebastian Scîrlet – secondat de clujeanul Sebastian Itu – a bifat a cincea victorie a sezonului în cadrul clasei RC5, un loc secund la Juniori, precum și o clasare pe podiumul FWD – dedicat mașinilor de concurs cu tracțiune doar pe puntea față

5 din 5 și o invincibilitate neplanificată

De la debutul acestui sezon din Campionatul Național de Raliuri “Betano”, tânărul Sebastian Scîrlet n-a ratat nicio victorie a clasei la care aleargă cu modelul Renault Clio Rally5. Propriu-zis, în sezonul său de învățare și creștere sportivă, pilotul în vârstă de doar 18 ani este invincibil la clasa sa după 5 etape din totalul de 8 programate pentru acest sezon. Mai mult decât atât, Sebastian ocupă poziția fruntașă și în cadrul Clio Rally5 Challenge România – competiție absentă de la etapa moldavă dar care revine odată cu etapa ieșeană din prima parte a lunii septembrie. Performanțele campionului în exercițiu al Cupei Dacia nu se opresc însă aici, acesta ocupând locul 3 în ierarhia la zi a Juniorilor, precum și un loc 5 în clasamentul FWD.



“Ne-am înscris la Raliul Moldovei Bacău cu un singur gând: să ne distrăm. Și chit că pare chicios și absurd ca un pilot să precizeze asemenea lucruri, este doar purul adevăr. Desigur, pe lângă distracție, am convenit cu Sebastian Itu să continuăm unde rămăsesem la finalul etapei piteștene – adică la dezvoltarea mea pe plan sportiv. Tehnicitatea probelor de vineri, cărora se adaugă și o mașină pregătită perfect de către Edi și Antonio, au fost ingredientele mai mult decât ideale pentru a-mi testa capabilitățile și a îmbunătăți aspectele necesare.” – a spus Sebastian Scîrlet

Succesul vine cu muncă și perseverență

Perechea Scîrlet-Itu a preluat șefia RC5 încă de pe prima probă a raliului – “Runcu 1”, reușind să-și adjudece victoria tuturor celor 6 speciale ale zilei de vineri. După penultima probă, cei doi echipieri se situau pe poziția fruntașă a trei ierarhii: Juniori, clasă și FWD – fiind foarte aproape de a încheia astfel prima zi de concurs. Avantajul adversarilor de a avea o mașină superioară din toate punctele de vedere, mai puțin al tracțiunii, a făcut ca echipajul Delta Racing Team România să piardă prima poziție doar în clasamentul FWD. Asemenea edițiilor precedente, Raliul Moldovei Bacău avea să se mute pentru ziua de sâmbătă pe specialele “Trebeș” și “Hemeiuș” – cunoscute pentru profilul ce permite dezvoltarea unor viteze mari. Deși micuțul Clio Rally5 nu este capabil de viteze mai mari de 165 km/h, Sebastian Scîrlet și Sebastian Itu și-au continuat evoluția asemenea zilei precedente: fără a risca și forța, încheind raliul cu o victorie și alte două clasări pe podium.

“După cum am precizat de atâtea ori în acest sezon, unicul obiectiv cu care pornim de la primul control orar este acela de a termina raliul fără probleme și de a-mi dezvolta capacitățile de pilotaj și corelare cu navigatorul. Doar că, prezența la Bacău a fost una mai specială și zic eu, emoțională – întrucât am alergat în permanență cu gândul la campionul, sportivul, organizatorul dar mai ales, prietenul nostru Adi Răspopa, cel fără de care acest raliu nu știu dacă ar fi existat. Lui îi datorăm faptul că în județul Bacău avem etapă atât în naționalul de raliuri cât și în cel de viteză în coastă, iar soției sale – Luiza – și întregii echipe Team Adi Răspopa pe care o coordonează, trebuie să le fim recunoscători că duc mai departe cu devotament, pasiune și profesionaislim, ceea ce a început Adi în urmă cu mai bine de 13 ani.” – a completat tânărul pilot al echipei.

Campionatul Național de Raliuri “Betano” intră într-o vacanță de 5 săptămâni, revenind în acțiune la Raliul Iașului programat în perioada 8-10 septembrie, cu probe de macadam.

Fotografii realizate de Mihnea Tatu și Mihai Ștețcu.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri