12 mai 2024
ActualitateDupa ce au stat doua saptamâni fara apa, zeci de familii au...

Dupa ce au stat doua saptamâni fara apa, zeci de familii au optat pentru bransamente separate

Facturile neachitate la timp catre Compania Regionala de Apa Bacau i-au lasat fara apa pe locatarii din Asociatia de proprietari “CFR”. Este vorba despre bacauanii care locuiesc in blocurile nr. 10 si nr.10 bis, de pe strada Garii.

Timp de aproape doua saptamâni, locatarii din cele doua imobile nu au avut apa rece la robinet, pentru ca oamenii nu si-ar fi achitat obligatiile fata de furnizorul de apa. Se pare ca factura pe luna noiembrie 2014 a fost de aproximativ 4.000 de lei, iar din aceasta suma fusese achitata doar o parte. Revoltati de faptul ca nu au apa desi au platit la zi datoriile fata de asociatie, oamenii au mers din usa in usa sa-i identifice pe cei care nu si-au platit intretinerea si din cauza carora nu au apa rece la robinet.

“Am mers la toate apartamentele si cu exceptia a doua familii care nu au fost gasite acasa, toti locatarii au facut dovada cu chitanta in mâna ca si-au platit intretinerea pe luna noiembrie 2014. In aceasta situatie inclin sa cred ca administratorul nu a platit furnizorul de apa si a folosit banii in interes personal. Administratorul Iacob Ignat obisnuieste sa consume alcool si pentru ca nu mai avem incredere in el vrem sa-l schimbam”, declara Ecaterina Chirila, locatara.



Acuzatii la adresa administratorului

Majoritatea locatarilor din blocul 10 bis il invinuiesc pentru situatiile de criza in care au ajuns, pe administratorul Iacob Ignat. Acesta se apara si neaga acuzatiile care i se aduc. “Din suma totala care trebuia achitata mai ramasesera de plata 600 de lei. Am incasat deja 800 de lei si astept sa mai adun 600 de lei ca sa ma duc cu toti banii la Compania Regionala de Apa Bacau, pentru ca altfel nu-mi primeste banii”, spune Iacob Ignat, administrator la Asociatia de proprietari “CFR”. Locatarii revoltati i-au pus in vedere administratorului sa scoata banii si sa-i predea la CRAB pentru a avea apa din nou la robinet.

“In fiecare zi i-am cerut socoteala si de fiecare data am sfârsit prin a ne certa cu administratorul. Nu este un om caruia sa-i pese de noi. Nu se implica deloc in activitatea asociatiei, iar faptul ca face incasari acasa ma face sa cred ca se foloseste de banii nostri in interes personal”, declara Agurita Iftimie, locatara. O alta nemultumire a proprietarilor din blocul nr. 10 bis este legata de faptul ca administratorul nu consemneaza corect raportarile oamenilor la consumul de apa. “Eu daca am consumat 4 metri cubi de apa rece, el trece 6 metri cubi. Nu mi se pare corect. I-am spus presedintei sa citim apometrele la toata lumea si ne-a refuzat. Vrem sa schimbam conducerea asociatiei pentru ca acesti oameni nu lucreaza cu noi si in interesul nostru.

Anul trecut trebuia sa se faca Adunarea Generala pe asociatie si nu s-a facut. Deja am gasit un inlocuitor pentru actualul administrator care miroase a alcool tot timpul. Trebuie facut un control in actele asociatiei pentru ca este jale in documente. Mi-e frica sa nu iasa lipsa o multime de bani”, spune Vasilica Ciutea, locatara. Proprietarii apartamentelor din Asociatia “CFR” s-au intrunit in sedinta si au hotarât in unanimitate schimbarea administratorului, gasind deja un inlocuitor pentru Iacob.

Bransamente separate

Pe fondul lipsei apei potabile, mai multe persoane au cerut Companiei Regionale de Apa sa-si faca bransamente separate. “Intr-o singura zi si-au tras apa separat trei vecini de-ai mei. Pe fostul administrator nu l-au afectat niciodata intreruperile de apa pentru ca el are bransament separat”. spune Ecaterina Chirila. Femeia spune ca dupa ce a trecut prin doua experiente neplacute legate de sistarea apei reci din cauza datornicilor si a administratorului banuit ca a folosit banii locatarilor in scopuri personale, a decis sa-si traga si ea bransament separat.

“Am cheltuit 18 milioane de lei vechi ca sa-mi trag apa separat la baie si bucatarie, dar macar stiu ca voi avea apa rece la discretie si nu mai depind de nimeni. Problema de care m-am lovit acum este legata de faptul ca unul din vecinii care a lucrat la construirea caminului de apometre mi-a perceput 300 de lei ca sa ma pot bransa. Va dati seama, la aproape 60 de apartamente, ce suma se aduna in buzunarul lui?!? Mi se pare exagerat sa ceri atâtia bani fiecarei persoane care vrea bransament separat”, spune Chirila. O alta familie se gândeste serios sa-si faca bransament separat. “Fiica mea locuieste la etajul IV si ne-am saturat noi parintii sa-i tot caram apa din centrul orasului. Are un copil in clasa a III-a care trebuie spalat si in lipsa apei trebuie sa-i facem igiena la noi. Tot facând baie si mergând prin frig acasa, cel mic a racit in repetate rânduri, iar mama lui tot umbla cu el pe la doctori”, sustine Angela Mancas.

In urma sistarilor repetate la apa rece, majoritatea locatarilor au solicitat CRAB-ului sa faca bransamente separate. Se pare ca in blocul nr.10 bis au mai ramas racordati la reteaua de alimentare cu apa a orasului doar doua familii care nu locuiesc permanent in bloc. (Ramona Ionescu)

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri