Companiile locale specializate în constructia de drumuri au avut în perioada 2007-2011 o marja medie a profitului de aproximativ 8%, dubla fata de cea a firmelor straine.

Pe piata româneasca a lucrarilor de constructii de drumuri si autostrazi au activat în perioada 2007 – 2011 aproximativ 640 de firme românesti si straine, din care, la sfârsitul lunii iunie 2011, aproximativ 13% se aflau în insolventa sau faliment sau cu activitatea suspendata, potrivit unui raport al Consiliului Concurentei, realizat dupa finalizarea unei anchete privind acest sector.

Topul primilor 10 jucatori este dominat, în perioada 2008 – 2011, de grupul UMB, format din firmele A&R, UMB Spedition si Tehnostrade, toate trei din judetul Bacau. Printre jucatorii care s-au mentinut în top, cu cote de peste 5%, institutia mentioneaza grupul francez Colas – în perioada 2007 – 2010, Romstrade si Bechtel International – ambele în perioada 2007 – 2009, Tehnologica Radion (în anii 2008 si 2010), grupul austriac Strabag – în anul 2010 si grupul italian Astaldi – în anul 2011.

Acelasi raport evidentiaza ca autostrazile construite în România la ses sunt de 3 ori mai scumpe decât în Bulgaria, iar diferenta între costurile minime si maxime pentru aceeasi formă de relief este mai mare decât în Polonia si Bulgaria, potrivit Consiliului Concurenţei.

În România, variatia pretului mediu pentru un kilometru de autostrada construit în aceeasi forma de relief este de 45,8%, mai mare fata de cazul Poloniei (36,4%) si Bulgariei (14,2%), potrivit sursei citate. În urma prelucrarii datelor si informatiilor de la CNADNR, analiza arata ca în România preţul mediu al unui kilometru de autostrada construit în zona de ses este de 23,3 milioane lei/km, iar cel al unui kilometru de autostrada construit în zona de deal este de 20,8 milioane lei/km, peste nivelul standardelor.

Alte articole