18 mai 2024
ActualitateDragoș Benea: Proiectele majore de infrastructură rutieră îşi urmează cursul

Dragoș Benea: Proiectele majore de infrastructură rutieră îşi urmează cursul

Proiectele majore de infrastructură rutieră îşi urmează cursul, în ciuda conjuncturii politice complicate pe care o traversează estul Europei și, pe cale de consecință, regiunea noastră geografică, supusă acum unor tensiuni sociale și umanitare fără precedent.

“Alături de secretarul de stat Gabriel Bunduc și de parlamentarii PSD Bacău Cristina Breahnă – Pravăț și Claudiu Ilișanu am discutat, astăzi, cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, despre A7 – viitoarea Autostradă a Moldovei – «coloana vertebrală» prin care regiunea de Nord-Est se va conecta cu sudul României (zona Capitalei), pe coridorul Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani”, spune europarlamentarul Dragoș Benea.

Acesta spune că a primit asigurări din partea ministrului Grindeanu că, cel mai probabil, în prima jumătate a lunii iulie cele două tronsoane din A7 care tranzitează județul Bacău – respectiv: Bacău – Foșcani și Bacău – Pașcani – vor fi scoase în licitație pentru contractarea execuției lucrărilor.



“Cum construirea autostrăzii este finanțată din fonduri europene, prin PNRR, totul trebuie să se desfășoare în contratimp și mă aștept ca termenele asumate la nivelul Ministerului Transporturilor să fie îndeaproape urmărite și respectate”,a mai declarat euiroparlamentarul băcăuan.

Cele două sectoare de autostradă însumează peste 173 de kilometri lungime, jumătate din lungimea totală a A7 (circa 340 de km de la Ploiești la Pașcani). Acestora li se adaugă primii 16 km deja construiți și care fac parte din șoseaua de centură a Bacăului, realizată în perioada guvernării PSD (2019).

“I-am propus lui Sorin Grindeanu ca semnarea contractelor de execuție pentru tronsoanele Bacău – Focșani & Bacău – Pașcani să se facă la Bacău, astfel încât să marcăm cum se cuvine acest ambițios proiect de infrastructură rutieră majoră, de reușita căruia depind atât speranțele Moldovei la dezvoltare, cât și implementarea PNRR, în conformitate cu angajamentele pe care România și le-a asumat odată cu validarea Planului de către Comisia Europeană.

Sunt convins, totodată, că parlamentarii PSD Bacău – care au participat în ultimul an la ședințele de lucru ale CNAIR, vizând proiectele de infrastructură ale Moldovei – vor continua să monitorizeze modul în care înaintează aceste proiecte, cu aceleași determinare & consecvență pe care le-au arătat și până acum”, a mai spus Dragoș Benea.

DETALII TEHNICE

Tronson Bacău – Foșcani:
📌 Lungime: 96 Km
📌 Poduri/Pasaje: 84 buc.
📌 Noduri rutiere: 5 buc.
📌 Sisteme I.T.S
📌 Drumuri de întretinere: stg./dr. (pe toata lungimea autostrazii cu o latime de 3.5 m)
📌 Parcari/Parcari securizate*:
⎯ 2 seturi (stg.+dr.) Parcari de scurta durata
⎯ 2 set (stg.+dr.) Parcare Tip S1
⎯ 1 set (stg.+dr.) Parcare Tip S3
📌 Centre de Întreținere și Coordonare: 3 buc.
Tronson Bacău – Pașcani
📌 Lungime: 77 km
📌 Poduri, Pasaje, Viaducte, Structuri casetate: 112 buc.
📌 Noduri rutiere: 9 buc.
📌 Parcări securizate: 4 buc.
📌 Parcări de scurta durată: 4 buc.
📌 Spații de încărcare pentru autoturisme electrice: 50 buc.
📌 Perdele forestiere cu rol de protecție: 140 hectare

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri