15 iunie 2024
ActualitateDragoș Benea: "Pentru ministrul transporturilor, Ploieștiul și Buzăul sunt în Moldova

Dragoș Benea: “Pentru ministrul transporturilor, Ploieștiul și Buzăul sunt în Moldova

De ziua Micii Uniri, ministrul Transporturilor a băgat Ploieștiul și Buzăul în Moldova. Niciun cuvânt despre A13 Bacău – Onești – Brașov!

Europarlamentarul Dragoș Benea spune că ministrul USR de la Transporturi, Cătălin Drulă, rescrie în mod personal geografia: primii kilometri noi de autostradă în Moldova vor fi Ploiești – Buzău, până în 2024. “A spus-o în interviul de la Hotnews, înghesuind în conturul Moldovei istorice două localități despre care la școală am învățat că sunt în Muntenia. Probabil pentru a mai adormi vigilența moldovenilor care, în planurile actualei guvernări, sunt pe nicăieri la capitolul infrastructură”, spune europarlamentarul băcăuan.

Acesta mai spune că ministrul Drulă a ajuns la concluzia că A8 Tg. Mureș – Iași – Ungheni e cel mai greu proiect de autostradă din România – nu e greu, este pur și simplu imposibil. “Și pentru că e imposibil, adică nu se va realiza niciodată, guvernul PNL/USR vrea să îndese capetele A8 în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), finanțând extremitățile unui proiect nesustenabil și nefezabil de autostradă.



Ce leagă aceste așa-zise „capete”? Nimic de nimic”. Dragoș Benea îi atrage atenția ministrului USR că „Autostrada Unirii” este un proiect ce agresează masiv mediul înconjurător: peste jumătate din traseul autostrăzii (55%) se suprapune cu arii naturale protejate sau parcuri naționale (în total 51.855 de hectare de arii naturale/parcuri; vreo 3300 de hectare doar în Parcul Național Ceahlău – adică peste 4000 de terenuri de fotbal ca întindere). “Cine credeți că va aviza acest masacru de mediu? Sau vă imaginați, cu naivitate, că în Europa Pactului Verde și a neutralității amprentei de carbon, obiective zero trasate de actuala Comisie, în România se vor accepta defrișări de munți, parcuri și rezervații doar pentru ca orgoliul ieșenilor să poată dormi liniștit, visând la imposibila A8?”, se întreabă Dragoș Benea.

“N-a scos un cuvânt dl. Drulă, și rău a făcut, despre A13 Bacău – Onești – Brașov, autostradă a cărei proiectare se va încheia, totuși, în 2022 și care poate fi, ulterior, scoasă la licitație în vederea execuției lucrărilor. Este cel mai avansat și fezabil proiect de autostradă din Moldova, dar care pare să nu încapă în vederile actualei guvernări care insistă să ne „vândă” declarativ capetele A8, deși ele nu vor duce nicăieri, niciodată (și care, oricum, sunt la etapa actualizării SF-urilor!)”, a mai spus europarlamentarul. Dragoș Benea consideră că, în realitate, guvernul PNL/USR nu are niciun plan concret pentru infrastructura Moldovei: ba, din contră, pare determinat să îngroape și ceea ce a fost bun făcut de guvernarea PSD, care a alocat suma necesară proiectării A13 și a scos la licitație achiziționarea acestor servicii.

“Îi reamintesc ministrului de la Transporturi că, în iunie 2020, colegii săi parlamentari din USR au cerut Guvernului să aloce 25% din bugetul de infrastructură pentru Moldova. Bugetul național pe 2021 este un bun prilej pentru satisfacerea acestei doleanțe și abandonarea fumigenei A8, mai ales că prin PNRR (invocat de Drulă) se vor finanța proiecte mature și fezabile, nu «capete» și «resturi» de autostradă”.
Dragoș Benea, europarlamentar



spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

spot_img