Dragoș Benea: „Noi ne ținem de cuvânt”

    Liderul PSD cere implicare și viteză maximă!

    Senatorul Dragoș Benea, liderul organizației județene a Partidului Social Democrat (PSD), a prezentat, vineri, în plenul ședinței Consiliului Județean, stadiul proiectelor demarate și/sau implementate în județul Bacău de actuala administrație.

    „Sunt fix doi ani de la o altă ședință a CJ Bacău la care am participat și în care am lăsat câteva borne administrative, pe care e firesc să încercăm să le evaluăm și să informăm publicul”, a declarat Dragoș Benea, președinte al CJ Bacău în perioada 2004-2016.

    Liderul PSD a vorbit despre situația concretă a investițiilor care vizează sistemul de apă și canalizare, Centura, Aeroportul, Insula de Agrement și Spitalul Județean de Urgență.



    „Voi începe cu sistemul de apă-canal din Onești, acolo unde CJ Bacău a dus o bătălie pentru a elibera municipiul de un operator privat care nu făcea investiții, doar încasa banii și, mai grav, ținea blocat Oneștiul din punct de vedere al investițiilor pe fonduri europene. Faptul că nu am greșit e demonstrat azi, în sensul că acolo există un operator puternic”, a declarat Dragoș Benea.

    E vorba despre RAJA Constanța, care are proiecte europene în valoare de 49 de milioane de euro, ce vor fi scoase la licitație în curând.
    Compania Regională de Apă Bacău (CRAB) are depuse proiecte în valoare de 350 de milioane de euro pe POIM pentru investiții în 42 de unități administrativ-teritoriale (UAT).

    Asfalt pe drumurile naționale și contract pe Centură
    Dragoș Benea vorbea în ședința din 2016 și despre varianta ocolitoare a Bacăului, sperând că firma din Turcia își va face treaba. Nu s-a întâmplat așa deoarece constructorul a intrat în faliment. Sâmbătă, 22 decembrie 2018, a fost semnat noul contract de execuție, de data aceasta cu Tehnostrade și UMB Spedition.
    „Nu trebuie trecut cu vederea faptul că centura va fi făcută de o firmă din Bacău, cu cea mai mare experiență în construirea de drumuri și autostrăzi” a afirmat senatorul, adăugând că e foarte important să fie constituit un grup de lucru care să înlăture barierele administrative.

    El a punctat și investițiile realizate pe drumurile naționale, cum ar fi cel spre Ghimeș Făget, Bacău-Vaslui, Bacău-Onești sau Calea Adjudului din Onești.

    Pista Aeroportului: 40 de milioane de euro

    Tot în zona „Transporturi” intră și proiectele care vizează Aeroportul Internațional „George Enescu” din Bacău: terminalul, turnul, parcarea și pista nouă, cu o portanță de 65. Specialiștii CJ Bacău și ai Aeroportului au luptat câțiva ani pentru ca investițiile să nu mai fie considerate ajutor de astat. Au câștigat bătălia, iar asta a însemnat recuperarea fondurilor investite de CJ și cale liberă modernizării pistei, o investiție de aproape 40 de milioane de euro, aflată acum în procedură de licitație.

    Ministrul Transporturilor, „numitor comun”
    În 2019, pe lângă nouă pistă, se va finaliza parcarea, realizată 75 la sută în prezent, și vor fi demarate lucrările pe str. Aeroportului. „S-a pierdut mult timp și energie pentru modernizarea străzii Aeroportului și salut parteneriatul CJ-CL pentru realizarea acestui proiect”, a declarat Dragoș Benea.

    Un proiect extrem de important pentru județ și pentru regiune este autostrada Bacău-Brașov, mai ieftină și mai ușor de realizat din punct de vedere fizic, după cum demonstrează un studiu de rentabilitate realizat la cererea Ministerului Transporturilor.

    „Toate aceste lucruri concrete care s-au petrecut în 2018 le putem pune și pe seama întâmplării. Eu și colegii mei parlamentari spunem că nu e rodul întâmplării, ci au un numitor comun în ministrul Transporturilor, Lucian Șova. Încă o dată spun cu tristețe că există parlamentari de la PNL care și-au dorit ca ministrul Transporturilor din Bacău să fie dat jos.”

    Guvernul Dăncilă a salvat orașul Slănic Moldova
    Și la Spitalul Județean de Urgență Bacău continuă investițiile. Tocmai s-a semnat contractul pentru modernizarea pavilionului vechi, care va costa 6,5 milioane de euro, și e pregătită documentația celui de-al II-lea buncăr al Radioterapiei.

    Dragoș Benea a vorbit și despre stadiul licitației pentru decolmatarea Insulei de Agrement, pentru care se vor depune ofertele pe 21 ianuarie. E un proiect care durează de 3-4 ani și care, deși a avut finanțare, a întârziat din cauza neimplicării fostului manager, a precizat senatorul.

    În această lună, prin două hotărâri de guvern, UAT-urile din județ au primit peste 200 de milioane de lei. „Acestea au provocat un atac furibund din partea liderului PNL, dar vreau să amintesc că problemele orașului Slănic Moldova au fost rezolvate de Guvernul Dăncilă”, a precizat liderul PSD Bacău.

    242 de milioane de euro pe PNDL
    Pe Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) I, i s-au alocat județului Bacău 62 de milioane de euro, din care s-au consumat 50 de milioane: „Gradul de absorbție de 82 la sută e nemulțumitor, aș zice eu. Cauza principală e la constructori, care nu au capacitatea de a finaliza lucrările.” Cel mai bun exemplu e drumul spre Salina Tg Ocna, de doar un kilometru, care nici acum nu e terminat.

    Pe PNDL II au fost alocați 180 de milioane de euro, din care s-au folosit 4,6 milioane de euro (2,5%).
    În total, UAT-urile din județ au primit 242 de milioane de euro: 150 de milioane de euro pentru drumuri și poduri, 60 de milioane de euro pentru rețele de apă și canalizare, 26 de milioane de euro pentru educație, 5 milioane de euro pentru investiții în sănătate și alte 5 pentru sedii administrative.

    Sprijin pentru GAL-uri

    „Sunt proiecte care nu se văd din Bacău, dar care sunt extrem de importante pentru primării. Și dacă tot vorbim despre primării, aș ruga Consiliul Județean să sprijine cele șapte Grupuri de Acțiune Locală (GAL) din județ. Aceste GAL-uri au momente în viața lor în care se pot bloca din cauza lipsei de fonduri”, a explicat președintele Benea.

    Parlamentarul s-a referit și la managementul deșeurilor și activitatea ADIS, precizând că mecanismele și regulile după care funcționează proiectul nu pot fi schimbate decât dacă vor fi schimbate la nivel național și european.
    Liderul PSD a apreciat implicarea și buna colaborare dintre CJ Bacău și CL Bacău și a adăugat că, la inițiativa CJ Bacău, va fi realizat un studiu de urmărire în timp a conductei de la Valea Uzului: „Acest document are valoare mică, dar e important pentru CRAB pentru că ar putea să-l scutească de multe probleme.”

    PNL se bucură și nu prea…
    „Ne bucurăm de prezența dumneavoastră aici, dar avem câteva observații”, a spus Petrică Mihăilă, PNL. El a sugerat că prima licitație a Centurii și desemnarea câștigătorului, o firmă din Turcia, ar avea legătură cu întâlnirea Ponta-Erdogan, că proiectul a fost un eșec și, iată, sâmbătă a fost semnat contractul cu firma lui Dorinel Umbrărescu, în loc să avem deja centură.
    Nemulțumit, liberalul a comparat fluxul de pasageri al Aeroportului Bacău cu cel al Aeroportului Iași, care e dublu, apoi a afirmat că se fac prea multe discuții cu privire la autostradă.

    „Noi știm foarte bine că dacă am avea un guvern competent ar trebui să avem primul kilometru de autostradă. Nu știu dacă mai puteți face ceva, eu cred că dumneavoastră ați vrea, dar Guvernul nu vrea”, a declarat Petrică Mihăilă, adăugând că „ar trebui să învățăm din greșeli”.

    Ludovic Orban și falsa inaugurare
    „Cu privire la vizita lui Erdogan, e treaba dumneavoastră în ce cheie o interpretați. Eu pot să învăț din greșeli, dar nu accept sfaturi de la reprezentantul unui partid al cărui președinte a inaugurat fals centura Bacăului, în timp ce noi am făcut lucruri concrete”, a răspuns Dragoș Benea. Liderul PSD a afirmat că nu putem compara Bacăul cu Iașul și i-a amintit că Aeroportul Bacău nu a primit bani pe vremea când țara era guvernată de actuala Opoziție.

    A intervenit și Cezar Olteanu, PNL, ca să-l apere pe Ludovic Orban, motivând că trebuie apreciat pentru asfaltarea drumului Onești-Adjud, în 2008. „Foarte bine, dar legat de centură, Orban ar trebui să ocolească Bacăul. A fost un demers mincinos să o inaugureze când nu exista nici certificat de urbanism”, a spus Dragoș Benea, apăsat.

    În final, președintele PSD Bacău a declarat: „Suntem oameni de cuvânt și trebuie să mărim viteza la maximum, acesta e mesajul meu. Mai puțin festivism și mai multă implicare în problemele UAT-urilor!”

    Abonați-vă la canalul Telegram Deșteptarea pentru a primi știri necenzurate de "standardele comunității"