29 martie 2024
ActualitateDragoș Benea: A8 Tg. Mureș - Iași e o ficțiune, A13 Bacău...

Dragoș Benea: A8 Tg. Mureș – Iași e o ficțiune, A13 Bacău – Brașov e de 3 ori mai ieftină

Europarlamentarul Dragoș Benea consideră că proiectul Autostrăzii A13 Bacău – Brașov este unicul care poate fi pus în aplicare acum, spre deosebire de : A8 Tg. Mureș – Iași, care nu poate fi pus în aplicare. Acesta o contrazice pe Corina Crețu de la Pro România, care afirmase că Autostrada A8 ar trebui să devină prioritatea zero a actualei administraţii.

“Cred că acest proiect al autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi care este un proiect atât de necesar şi de important, de fapt Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş care ar lega şi Republica Moldova şi Moldova noastră de restul ţării şi de Europa, trebuie să devină prioritatea zero a actualei administraţii”, a declarat Corina Creţu.

“Am sperat sincer ca anul 2018, ca Anul Centenarului, să marcheze, mai ales că banii erau, miliarde de euro pe programul de insfrastructură mare. În opinia experţilor noştri de la Comisia Europeană studiul de fezabilitate, studiile de pregătire, acordul de mediu costă cam 70 milioane de euro, banii există şi acum prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020. Mai ales acum, din cauza pandemiei s-au ridicat foarte multe restricţii şi de aceea cred că Târgu Mureş – Iaşi trebuie să devină prioritate naţională, trebuie rezolvată şi problema contestaţiilor care nu mai are voie să dureze ani de zile. Toate ţările europene au găsit soluţii ca proiectele pe fonduri europene să fie soluţionate în maximum şase luni, ceea ce în România nu s-a realizat”, a susţinut Corina Creţu.



De cealalta parte, Dragoș Benea spune că Autostrada Unirii (A8 Tg. Mureș – Iași), este o ficțiune, fiind proiectul electoral din 2018 al PNL, pentru care liberalii au făcut o lege inaplicabilă din lipsă de finanțare.

“Înțeleg că pentru doamna Crețu respectul față de mediu este facultativ când vine vorba de campania electorală și că A13 Bacău – Brașov le cam stă în gât celor de la Pro România, care vând gogoși electorale cu A8, DAR A13 e de 3 ori mai ieftină decât A8, A13 e jumătate din lungimea A8, ponderea ariilor naturale protejate în traseul autostrăzii e de 55% în cazul A8 și doar 8% în cazul A13 iar A8 se suprapune pe 52.000 hectare de arii protejate, din care vreo 3400 hectare Parcul Național Ceahlău în veme ce A13 se intersectează cu 6800 de hectare (de 8 ori mai puțin)”, precizează europarlamentarul Dragoș Benea.

” Eu știu că Europa verde spre care năzuim cu toții, Europa “Green deal-ului” agreat și de dna. Crețu, înseamnă protejarea mediului, diminuarea poluării și soluții de infrastructură prietenoase cu mediul, nu basme electorale cu autostrăzi imposibile, despre care unii tot vorbesc tocmai ca ele să nu se facă niciodată”, a mai precizat europarlamentarul băcăuan.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri