19 aprilie 2024
CulturăDialog cu Sorin Iosub despre viaţă, moarte, inocenţă şi frumuseţe

Dialog cu Sorin Iosub despre viaţă, moarte, inocenţă şi frumuseţe

Sorin Iosub, membru al Uniunii Artiştilor Plastici, Filiala Timişoara, băcăuan de origine (născut în satul Sarata, comuna Solonţ), absolvent al Facultăţii de Arte Plastice, Secţia pictură, Universitatea de Vest, Timişoara, revine în Bacău, pe simezele de la Galeriile „Frunzetti”, cu o nouă expoziţie, după cea din 2015, din acelaşi spaţiu. Expuse iniţial, sub genericul „Metehne”, la Biblioteca Academiei din Bucureşti, în decembrie 2017, o parte dintre tablouri, cu o selecţie a autorului propune, de data aceasta, o temă concentrată pe propria fiinţă, un discurs, un dialog cu el însuşi, pentru a se cunoaşte cât mai profund.

„Cartea de vizită a invitatului nostru, a spus Carmen Poenaru, preşedinte al Filialei Bacău a Uniunii Artiştilor Plastici, este una impresionantă, el nu expune numai în mediul din care provine, ci peste tot în ţară şi în lume. Artist dinamic, foarte muncitor, cu o experienţă în arta monumentală, unde a lucrat împreună cu Dumitru Macovei, cel care l-a iniţiat în arta religioasă, şi el născut în Solonţ, Sorin Iosub şi-a găsit propriul drum, propria identitate. Arta lui se vede atât în portretele fără modele, dar şi în autoportrete, care a devenit propria voce, are propriul discurs, în dialog cu el însuşi, din care transpar sentimente, stări, dinamism, prospeţime şi spontaneitate”, a mai spus Carmen Poenaru.

De altfel, în catalogul expoziţiei de la Bucureşti, Theodor Râpan, consemna aceleaşi caracterstici ale artei lui Sorin Iosub: „ (…) este un captator fin şi tenace al trăsăturilor umane, pe care le exprimă cu o incontestabilă forţă artistică. El trăieşte în lumea culorilor ca şi cum n-ar exista ele şi, zilnic, trebuie să le biruie sălbăticiunea, dar şi slăbiciunile.”



Se remarcă, încă de la începuturile sale, predilecţia pentru forţa negrului, a roşului, într-un joc subtil şi sugestiv, cum se poate vedea în extraordinara pânză „Arme şi trandafiri”, adusă parcă de pe pereţii bisericilor la care a lucrat, în care ideile şi detaliile sunt „armele” artistului, dar şi în monumentala „Printre cele sfinte”. Sunt apoi două cicluri de mare forţă sugestivă, este vorba de „Gânduri” şi „Umbre”, în care artistul ne invită la un dialog despre viaţă, moarte, inocenţă şi frumuseţe.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri