Dezastrul educației din mediul rural

Evaluarea Națională din acest an a confirmat discrepanța tot mai adâncă dintre învățământul din mediul urban și cel din mediul rural. În graficele de mai jos,realizate de Alexandru F. Ghiță de la Centrul pentru Dezvoltare Urbană și Teritorială (CDUT) se observă foarte ușor această diferență.

Dacă ne uităm la distribuția notelor, observăm, de exemplu, că la română, cele mai multe note din rural sunt intre 6 și 7, în vreme ce, în urban, cele mai multe sunt în intervalul 8-9.

La matematică dezastrul e și mai mare: în rural cele mai multe note suint între 3.50 – 4 iar în urban, între 9-9,50. în ceea ce privește județul Bacău, distribuția notelor finale din zona rurală este sub media pe țară la acest segment. Adică, rezultatele elevilor de la țară din județul Bacău sunt sub media națională a rezultatelor din mediul rural.



La urban este invers: media județului este peste media pe țară pe segmentul orășenesc.

“Din punctul meu de vedere, avem dovada că politicile din ultimul an (oricare au fost ele) nu au avut efectul și impactul scontat. Dimpotrivă. Dacă anul trecut evaluarea națională venea pe fondul unui lockdown care a pus pe butuci activitatea de pregătire pentru evaluare, anul ăsta a demonstrat că toate măsurile de redresare a învățământului V-VIII nu au putut încetinii trendul ascendent al clivajul urban-rural, și nici nu au putut remedia scăderea rezultatelor în general. Este în continuare un dezavantaj major”, spune autorul analizei, Alexandru F. Ghiță.

Abonați-vă la canalul Telegram Deșteptarea pentru a primi știri necenzurate de "standardele comunității"