17 aprilie 2024
ActualitateDezastrul de la simularea Evaluării Naționale: Două treimi din elevii băcăuani au...

Dezastrul de la simularea Evaluării Naționale: Două treimi din elevii băcăuani au luat sub 5 la matematică

Aproape 63% din elevii care au participat la simularea Evaluării Naționale la Matematică în judetul Bacău au luat note sub 5.00. Din cei 5600 de elevi înscriși, mai puțin de 2000 au luat notă de trecere.

Inspectoratul Școlar Județean Bacău a finalizat centralizarea rezultatelor obținute de elevii claselor a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale din acest an școlar. Cu un total de 5.627 de elevi înscriși la examen, acest proces a reprezentat o etapă crucială în evaluarea competențelor elevilor în vederea pregătirii pentru examenul final.

Simularea Evaluării Naționale din Bacău a fost gestionată cu mare atenție, implicând un număr semnificativ de profesori asistenți, iar rezultatele obținute sunt demne de luat în considerare.



Cu un efort considerabil de organizare, 142 de centre de examen au fost deschise în întreg județul Bacău. În aceste centre, 391 de profesori asistenți au fost responsabili de scanarea și încărcarea lucrărilor pe platforma informatică dedicată. Este demn de menționat că acest proces s-a desfășurat sub umbrela digitalizării complete, marcând o premieră în derularea simulărilor în condiții similare cu cele ale examenului final.

Din totalul de 5.627 de elevi înscriși, absența a fost relativ scăzută, doar 345 de elevi fiind absenți la examen. Aceasta demonstrează angajamentul și responsabilitatea atât a elevilor, cât și a cadrelor didactice implicate în pregătirea lor.

Rezultatele obținute de elevi la probele simulării sunt încurajatoare în general, cu 55,69% dintre elevi obținând note mai mari sau egale cu 5. În detaliu, la Limba și literatura română, 71,76% dintre elevi au obținut note de trecere sau peste, iar la Matematică acest procent a fost de 37,08%. De asemenea, este demn de menționat că la Limba și literatura maternă (maghiară), 73,68% dintre elevi au obținut note pozitive.

Există și elevi remarcabili care au obținut rezultate excepționale, cu două note de 10 la proba de Matematică și un număr semnificativ de note între 9 și 9,99 la Limba și literatura română și Matematică.

O altă schimbare semnificativă în procesul de simulare a fost distribuirea aleatoare a lucrărilor pentru corectare către evaluatori din întreaga țară, eliminând astfel posibilitatea contestării notelor și promovând un proces mai obiectiv de evaluare.

Următorul pas este analiza atentă a rezultatelor la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin intermediul discuțiilor cu elevii, ședințelor cu părinții și a consiliilor profesorale. Scopul este identificarea nevoilor individuale ale fiecărui elev și elaborarea unor strategii personalizate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri